۲۹ دی ۱۳۹۷، ۸:۱۷
کد خبر: 83175598
T T
۰ نفر
جشنواره ملي سازه هاي برفي در بوئين مياندشت برگزار مي شود

اصفهان- ايرنا- رييس هيات اسكي بوئين مياندشت گفت: سومين جشنواره ملي سازه هاي برفي، بهمن امسال به ميزباني اصفهان در شهر افوس بوئين مياندشت واقع در غرب اين استان برگزار مي شود.

روح الله بابايي روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين جشنواره با عنوان' شهر برفي' به شكرانه بارش پر بركت برف و با هدف ايجاد روحيه نشاط و تحرك در بين مردم همزمان با چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي برگزار خواهد شد.
وي اظهارداشت : اكنون ارتفاع برف در نقاط شهري بوئين مياندشت از جمله در شهر افوس 70 سانتي متر است، اين ميزان در ارتفاعات و در محدوده پيست اسكي افوس به يك و نيم متر رسيده است.
شهردار افوس با بيان اينكه هنرمندان و مجسمه سازان برگزيده كشوري در اين جشنواره حضور دارند، خاطرنشان كرد: علاقه مندان دراين جشنواره به مدت 2 روز در روزهاي 25 و 26 بهمن امسال ايده هاي برفي خود را ساخته و به معرض نمايش مي گذارند و در روز پاياني از سازه هاي برتر تجليل مي‌شود.
به گفته وي در دوره گذشته 50 هزار گردشگر از شهرافوس و جشنواره سازه هاي برفي آن بازديد كردند.
رييس هيات اسكي بوئين مياندشت ادامه داد: بر اساس پيش بيني ها امسال براي ميزباني از 100 هزار گردشگر برنامه ريزي شده است.
به گفته وي طبيعت، خاطرات قومي و بومي، ادبيات غني، ضرب المثل ها، آداب و رسوم، نمادهاي ارزشي و ديگر ايده هاي نو از جمله محورهاي اين جشنواره در طراحي، ساخت و اجراي حجم و سازه‌هاي برفي است.
بابايي معرفي شهرافوس به عنوان مقصد گردشگري زمستانه غرب استان، جذب گردشگران و علاقه مندان تفريحات زمستاني، ايجاد رقابت سالم و گسترش روحيه همكاري بين جوانان و استفاده اقتصادي از مزيت هاي جوي منطقه را از اهداف برگزاري اين جشنواره اعلام كرد.
وي تصريح كرد : افوس به دليل برخورداري از جاذبه‌هاي طبيعي بكر و بي‌نظير، بهره مندي از آب و هواي مناسب و زمستان هاي پربرف مي‌ تواند به قطب گردشگري زمستاني در اصفهان و كشور تبديل شود.
بابايي اضافه كرد : بر اساس تصميم ستاد برگزاري جشنواره، گروه هاي دانشجويي از تخفيف 50 درصدي و گروه هاي دانشجويي دانشگاه هنر، گروه هاي برگزيده ادوار پيشين ، حجم سازان و مسجمه سازان حرفه اي از تخفيف 90 درصدي براي ثبت نام در اين جشنواره بهره مند مي شوند.
شهردار افوس خاطرنشان كرد: علاقه مندان جهت ثبت نام و كسب آگاهي از شرايط حضور در اين جشنواره مي توانند به سايت اينترنتي شهرداري افوس به آدرس http://shahreafous.ir مراجعه كنند و يا فرم الكترونيكي https://goo.gl/j6JH9o را تكميل نمايند.
در 2 دوره قبلي اين جشنواره بيش از 50 هزار گردشگر از استان هاي كشور در رقابت ساخت تنديس هاي برفي شركت كردند .
پيست اسكي افوس به طول 850 متر در منطقه گردشگري سرچشمه واقع شده و مجهز به تله اسكي است، امكانات متعدد رفاهي و ورزشي مانند توقفگاه ، سالن غذا خوري ، سرويس بهداشتي ، آلاچيق و مجموعه ورزشي كودك در اين مكان فراهم است و امكان اجاره ، فروش و آموزش استفاده از وسايل اسكي براي علاقه مندان وجود دارد.
اين پيست داراي استانداردهاي لازم، شيب و ارتفاع مناسب و بالابر بشقابي است كه سهولت بالا رفتن اسكي‌ بازان به دامنه كوه را فراهم مي كند.
بوئين مياندشت از شمال به شهرستان خوانسار، از جنوب به شهرستان فريدونشهر ، از طرف شرق به شهرستان فريدن و از غرب به شهرستان اليگودرز از توابع استان لرستان منتهي مي گردد.
آب و هواي كوهستاني و زمستان هاي پر برف اين خطه، زمينه مساعدي را براي رونق گردشگري و جذب توريست مهيا كرده است. بوئين مياندشت به دليل ويژگي هاي منحصر به فرد طبيعي و اقليمي به 'بهشت گردشگري غرب استان' مشهور است.
شهر افوس از توابع بويين مياندشت، در غرب استان اصفهان و 38 كيلومتري شهرستان فريدن درميان پيش كوه هاي داخل زاگرس مركزي قراردارد. افوس در دامنه كوه قوسي شكل به همين نام ايجاد شده است كه بلند و برف گير است و به همين دليل جويبارهاي زيادي از اين كوه سرچشمه مي‌گيرد.
در زمان حاضر پيست اسكي فريدونشهر و پيست اسكي افوس، مهمترين نقاط گردشگري زمستانه استان اصفهان است كه سالانه بيش از 40 هزار گردشگر را از استان و سراسر كشور به سوي خود جذب مي كنند.
پيست اسكي افوس دومين پيست غرب استان اصفهان با فاصله 2 كيلومتري از شهر در مجموعه گردشگري سرچشمه افوس و در 180 كيلومتري استان اصفهان قرار دارد.
شهرستان بوئين مياندشت با حدود 30 هزار نفر جمعيت در فاصله 160 كيلومتري غرب استان اصفهان همجوار با رشته كوه هاي زاگرس مركزي قرار دارد.
6026/9861

سرخط اخبار استان‌ها