۲۷ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۴۹
کد خبر: 83174675
T T
۰ نفر
استاندار اصفهان: دستاوردهای نظام برای مردم تبیین شود

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: در آستانه فرارسیدن دهه فجر و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم بنابر این دستگاههای اجرایی و نهادها دستاوردها و خدمات خود طی 40 سال گذشته را برای مردم استان به خصوص نسل جوان تبیین كنند.

به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی استان در سالن اجتماعات استانداری افزود: دهه فجر فرصتی را برای ما بوجود آورده است تا با شناسایی نقاط ضعف برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی تلاش و دستاوردهای نظام را برای مردم بیان كنیم.
وی اظهارداشت: در این راستا باید از ظرفیت رسانه ها و شبكه های اجتماعی استفاده شود.
استاندار اصفهان تدبیر را آینده نگری دانست و افزود: برای ساختن آینده ای روشن باید تلاش و مردم را امیدوار كنیم و ارتباط نخبگان با دستگاههای اجرایی را تقویت نماییم.
وی با اشاره به اینكه برخی افراد به دلیل نگرش های سیاسی تلاش های دولت را نادیده می گیرند، اظهارداشت: همه ما در یك كشتی نشسته ایم و در موفقیت های نظام همه شریك هستند.
رضایی با بیان اینكه برای امیدوار كردن مردم به انقلاب و نظام سعی كنیم تعارض ها را كنار بگذاریم ، افزود: همدلی و برادری بین دستگاههای اجرایی و مردم باید بیش از پیش تقویت شود زیرا همانگونه كه امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی فرمودند مردم ولی نعمت ما هستند.
وی با اشاره به اینكه برای تسریع در امور جامعه و خدمت رسانی به مردم بروكراسی ( كاغذبازی ) را باید كنارگذاشت، ادامه داد: رئیس جمهوری نیز در نشست اخیر خود با استانداران بر این موضوع تاكید كرد زیرا مقررات و قانون هایی كه وضع می شود برای پیشرفت كشور و بهبود معیشت مردم است بنابر این با سختگیری های بی مورد نباید بگونه ای رفتار كرد كه قانون و مقررات مانع تحقق این هدف شود.
استاندار اصفهان بیان كرد: سیاست های دولت در ارتباط با تحریم ها، صداقت است و ما باید تلاش كنیم تا تحریم ها به فرصت تبدیل شود و توانایی های كشور افزایش یابد.
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینكه رئیس جمهوری در نشست روز گذشته خود با استانداران به مشكلات آب اشاره كرد و گفت: آب و منابع آبی مختص یك استان و منطقه نیست و حتی در برخی موارد مربوط به یك كشور هم نیست.
رضایی افزود: برای استفاده و مصرف بهینه از آب در استان، كمیته مصرف بهینه آب متشكل از جهاد كشاورزی، آب منطقه ای و آب و فاضلاب اصفهان تشكیل خواهد شد تا در این زمینه سیاستگذاری های اصولی انجام شود.
وی به ممنوع شدن كشت گیاهان و محصولات كشاورزی آب بَر از جمله برنج در استان اصفهان از سوی وزارت جهاد كشاورزی اشاره كرد و گفت: سازمان جهاد كشاورزی استان موظف است در این زمینه برنامه ریزی كند.
استاندار اصفهان با اشاره به اینكه زیرساخت های دولت الكترونیك در این استان فراهم شده است، فعال شدن دولت الكترونیك در این خطه را خواستار شد.
وی بااشاره به در پیش بودن سال نو بر برنامه ریزی دقیق برای تنظم بازار و فراهم كردن مواد مورد نیاز مردم در شب عید امسال تاكید كرد.
استاندار اصفهان در پایان این نشست درباره مصوبات جلسه شورای برنامه ریزی استان به خبرنگار ایرنا گفت: حدود 120 طرح زیربنایی كه در كارگروه زیربنایی استان تصویب شده بود در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب شورای برنامه ریزی استان رسید.
وی اضافه كرد: یك طرح آبخیز داری مربوط به منطقه باغ جا سمیرم كه پیش از این به تصویب كمیته مربوطه رسیده بود نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.
رضایی با اشاره به اینكه آشنایی مدیران استان با لایحه بودجه سال 98 كه اكنون در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است از دیگر دستورات این جلسه بود و از مدیران خواسته شد تا چنانچه پیشنهادی نسبت به این لایحه دارند ارائه دهند.
استاندار اصفهان تصریح كرد: هدف ما از آشنایی مدیران با لایحه بودجه سال آینده این بود كه بتوانند از بندها و تبصره های بودجه برای حل و فصل مشكلات استان استفاده كنند.
2093

سرخط اخبار استان‌ها