۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۴۰
کد خبر: 83173131
T T
۰ نفر
دوره توان افزايي نجاتگران زن كشور در گيلان آغاز شد

رشت - ايرنا - نوزدهمين دوره آموزشي توان افزايي ويژه نجاتگران زن كشور از امروز (چهارشنبه) در مركز آموزشي و تخصصي چاف لنگرود به ميزباني هلال احمر گيلان آغاز شده است.

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان گيلان در اين باره به خبرنگار ايرنا گفت: در نوزدهمين دوره آموزشي توان افزايي نجاتگران زن هلال احمر كشور 75 نفر از نجاتگران استان هاي قم، تهران، اردبيل، اصفهان، مركزي، گلستان، آذربايجان غربي، زنجان، قزوين، گيلان، سمنان، لرستان، البرز، كرمانشاه و همدان شركت دارند.
مهدي ولي پور توان افزايي و ارتقاء سطح عملي و علمي نجاتگران براي حضور موثر در حوادث را از اهداف برگزاري اين دوره آموزشي عنوان و اظهار كرد: نجاتگران و امدادگران جمعيت هلال احمر نيازمند باز آموزي و آموزش هاي مستمر براي حضور موثر در سوانح و حوادث هستند.
وي اظهار داشت: نجاتگران زن شركت كننده در دوره توان افزايي در كارگاه هاي عملي كار با چوب بر و بتون بر، پنوماتيك، جابه جايي اجسام و نحوه ورود و خروج از آوار را به صورت عملي حضور مي يابند، اين شركت كنندگان پيش از اين نيز دوره تخصصي آوار (نجات در حوادث شهري ) را گذرانده اند.
نوزدهمين دوره آموزشي توان افزايي ويژه نجاتگران زن كشور به مدت دو روز در چاف لنگرود ادامه دارد.
بر اساس آخرين آمار، بيش از 14 هزار و 172 عضو جوان و بيش از هشت هزار و 633 داوطلب با جمعيت هلال احمر استان گيلان همكاري مي كنند.
7286/2007

سرخط اخبار استان‌ها