۱۲ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۱۸
کد خبر: 83156446
T T
۰ نفر
300 طرح مبارزه با مواد مخدر در منطقه 2 كشور اجرا شد

بوشهر- ايرنا-مديركل دفتر توسعه مشاركتهاي مردمي و سازمان هاي مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدرگفت: اين ستاد امسال از 300 طرح فرهنگي، پيشگيري، اشتغال و صيانت از خانواده سازمانهاي مردم نهاد منطقه 2 كشور با 10 ميليارد ريال اعتبار حمايت كرده است.

به گزارش ايرنا، محمد بيرجندي روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: از 2هزار و 400 سازمان مردم نهاد (سمن) فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر در كشور500 سمن مربوط به منطقه 2 كشور شامل استانهاي بوشهر، فارس، هرمزگان، كهگيلويه و بويراحمد، اصفهان و چهار محال و بختياري است.
وي بيان كرد: برگزاري اين همايش ها كمك مي كند سمن هاي فعال در اين حوزه با انگيزه و مطالبه گري بيشتر در چارچوب استراتژي هاي تدوين شده از سوي دبيرخانه مبارزه با مواد مخدر نقش مداخله گري مثبتي داشته باشند.
مديركل دفتر توسعه مشاركتهاي مردمي و سازمان هاي مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: اجراي كارگاه هاي تخصصي با هدف افزايش دانش تخصصي سمن هاي مبارزه با مواد مخدر در زمينه ارائه راهكارهاي نوين پيشگيري از اعتياد، تقويت ظرفيتهاي خانواده و جامعه، كاربست اين اطلاعات براي مداخله مثبت تر در عرصه ها و محيط هاي مختلف اجتماعي برگزار مي شود.
بيرجندي گفت: تلاش مي شود نقش سازمان هاي مردم نهاد در تصيم سازي و هدايت آنها به سمت پژوهش، تحقيق و تحليل هاي علمي بيشتر و حمايت هاي مادي و معنوي افزايش و موانع در اين مسير كاهش يابد.
وي افزود: هر سازمان مردم نهاد بايد با يك رسالت و انگيزه مشخص ورود و با توسعه توان تخصصي وبا تقويت ساختارهاي خود منابع و حمايت هاي اجتماعي را جذب و پايدار نگه دارد.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه بامواد مخدر استان بوشهرگفت: در منطقه 2كشور 50 كارآفرين شناسايي و با همكاري سازمانهاي مردم نهاد 80 كارگاه اشتغالزايي در بخش هاي مختلف برگزار شده است.
ارسطو تركمانمنش افزود: همچنين 979 نفر از افراد بهبود يافته از مواد مخدر در استان هاي بوشهر، فارس ،هرمزگان، چهارمحال و بختياري، اصفهان و كهگيلويه و بويراحمد مشغول به كار شده اند.
وي يادآور شد: استان هاي منطقه 2 كشور تاكنون 372 همايش ، 587 كارگاه آموزشي و هزار و 364 برنامه فرهنگي برگزار شده است.
6047/6045

سرخط اخبار استان‌ها