۱۲ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۳۹
کد خبر: 83156361
T T
۰ نفر

حكم اعدام 5 قاچاقچي مواد مخدر در خوي صادر شد

۱۲ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۳۹
کد خبر: 83156361
حكم اعدام 5 قاچاقچي مواد مخدر در خوي صادر شد

اروميه - ايرنا - رييس دادگاه هاي انقلاب اسلامي شهرهاي شمال آذربايجان غربي گفت: پنج نفر از اعضاي يك باند بزرگ توزيع و پخش مواد مخدر در اين شهرستان به اعدام محكوم شدند.

حجت الاسلام محمدعرفاني روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: عوامل اين شبكه توزيع مواد مخدر با تيزبيني همكاران انتظامي و رصد شبانه روزي، در سريع ترين زمان ممكن شناسايي و دستگير شدند.
وي اضافه كرد: به دليل دارا بودن شرايط اختصاصي و عمومي جرم و آنچه قانونگذار در قانون مربوط به آن (مواد مخدر، تهيه و توزيع سازمان يافته آن) متصور شده بود، اعضاي اين باند به اعدام محكوم شدند و راي جهت ابرام به ديوان ارسال شد.
اين قاضي دادگستري در ادامه به تشريح نحوه رسيدگي به اين پرونده پرداخت و بيان كرد: اعضاي اين باند پنج نفري به صورت سازمان يافته از شهرهاي جنوب استان نسبت به ورود مواد مخدر اقدام مي كردند و به صورت خرده فروشي به توزيع آن در سطح شهر مي پرداختند.
وي افزود: 2 نفر از متهمان اين پرونده در دوران مرخصي از زندان اين عمل مجرمانه را با مشاركت ساير اعضاي شبكه مرتكب مي شده اند.
عرفاني با اشاره به پايين آمدن سن اعتياد و مصرف مواد مخدر، يادآور شد: خانواده ها بيش از پيش در مورد آشنايي با خطرهاي احتمالي مصرف مواد مخدر و نيز يافتن راهكارهاي روان شناختي مناسب جهت ارتباط برقرار كردن با فرزندانشان تلاش كنند.
به گزارش ايرنا به نقل از فرمانده انتظامي آذربايجان غربي مقابله با سرقت، مقابله با كالاي قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاري ها و بد اخلاقي هاي اجتماعي و كاهش تصادف ها از اولويت هاي پنج گانه انتظامي اين استان در سال جاري است.
3072/7132

سرخط اخبار استان‌ها