۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۲۸
کد خبر: 83140701
T T
۰ نفر
نظارت بر بازار مهاباد در آستانه شب يلدا تشديد شد

مهاباد- ايرنا- رييس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: نظارت بازرسان اين اداره بر بازار كالاهاي هدف در آستانه شب يلدا تشديد شده است.

صادق قادري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين طرح از 20 تا 30 آذرماه و با مشاركت چهار گروه بازرسي 2 نفره در بازارهاي هدف شامل بازار ميوه و تربار، شيريني فروشي ها و بازار آجيل و تنقلات اجرا مي شود.
وي اضافه كرد: از زمان آغاز اين طرح تاكنون 74 پرونده تخلف با ارزش ريالي 2 ميليارد و 250 ميليون ريال تشكيل شده كه بيشترين تعداد آن در حدود 28 پرونده مربوط به بازار ميوه و تره بار بوده است.
وي بيان كرد: شهروندان نيز مي توانند در صورت برخورد با هرگونه تخلف و گرانفروشي با شماره تلفن 124 تماس گرفته و تخلف ها را گزارش دهند.
رييس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: بازرسان اين اداره در اين مدت 6 گشت مشترك نيز با حضور ادارات مختلف از جمله تعزيرات حكومتي، استاندارد و بهداشت و درمان براي نظارت بيشتر بر بازار تشكيل داده اند.
به گزارش ايرنا، 'يلدا' در فرهنگ ايران‌ باستان، سپري شدن بلندترين شب سال و پس از آن افزوده شدن بر مدت زمان روزهاي آتي است. مردم ايران اين شب را از غروب آفتاب آخرين روز آذرماه تا طلوع نخستين روز دي‌ماه جشن مي‌گيرند و نقل افسانه و حافظ خواني در اين شب مرسوم است.
هر سال در اين شب كه به نام شب چله نامگذاري شده است آيين هاي خاصي در مناطق مختلف كشور برگزار مي شود و در اين شب ايراني ها با تنقلات، شيريني و هندوانه از مهمانان پذيرايي مي كنند.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعيت داراي 6 هزار و 800 واحد صنفي است.
3020/6185/2093

سرخط اخبار استان‌ها