۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۲۳:۰۵
کد خبر: 83136915
T T
۰ نفر

خروج زيلايي از بن بست اينترنت

۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۲۳:۰۵
کد خبر: 83136915
خروج زيلايي از بن بست اينترنت

ياسوج-ايرنا- بالاخره سايت همراه اول در دهستان زيلايي به بهره برداري رسيد تا زيلايي دور افتاده و صعب العبور محدوديت ديگري را پشت سر بگذارد و از بن بست ارتباطات هم خارج شود .

به گزارش ايرنا، دهستان زيلايي يكي از دورافتاده ترين نقاط استان كهگيلويه و بويراحمد است كه همواره نامش با محروميت عجين بوده آنچنان كه گاهي از آن به عنوان آخر دنيا هم ياد مي شد.
اما دولت تدبير و اميد تمام تلاش خود را روي برچيدن رنگ رنج از چهره اين دهستان متمركز كرد. در گام اول جاده دسترسي به اين دهستان آسفالت شد و مسيري كه به گفته اهالي طي كردن آن گاه يك روز طول مي كشيد در 2 تا 3 و نيم ساعته شد.
در نيمه دوم سال 96 دولت بيش از 70 ميليارد تومان اعتبار فقط براي توسعه زيرساختهاي زيلايي تخصيص داد كه اين رقمي شگفت انگيز در پرونده اعتباري زيلايي در همه دولت ها محسوب مي شود.
اما زيلايي يك محدوديت ديگر هم داشت كه همواره در صدر ليست مطالبات مردم اين دهستان بود و آن هم دسترسي به ارتباطات با كيفيت و اينترنت بود.
دهيار دهستان زيلايي مي گويد:سايت همراه اول در دهستان زيلايي به بهره برداري رسيد كه استفاده از اينترنت 2G در اين دهستان امكان پذير شده است.
بهنام آزاده مي افزايد: مديران مخابرات به اهالي دهستان وعده داده اند كه تا پايان سال تجهيزات اينترنت 4G نيز در زيلايي نصب مي شود .
وي ادامه مي دهد: اعتبار اين طرح حدود 2ميليارد و 800 ميليون ريال است كه با بهره برداري از آن بيش از 90 درصد دهستان زيلايي از خدمات مطلوب همراه اول استفاده خواهند كرد .
وي يادآوري مي كند: در حال حاضر از 102 روستاي دهستان زيلايي تنها روستاي «مور غم »در زمينه آنتن دهي تلفن همراه با مشكل مواجه است كه اميدواريم اين مشكل نيز به زودي برطرف شود .
بهنام آزاده بيان كرد : علاوه بر اينترنت همراه اول در حال حاضر دكل شركت هاي اينترنتي براي استفاده از اينترنت پرسرعت نيز در اين دهستان راه اندازي شده است.
دي ماه سال 1396 پس از بازديد مسئولان ،10 مصوبه در زمينه هاي مختلف براي رفع محروميت دهستان زيلايي بويراحمد و كمك به توسعه آن به تصويب رسيد كه مهمترين آنها شامل زيرسازي و آسفالت 55 كيلومتر راه روستايي، ساخت مجتمع آموزشي براي دانش آموزان مقاطع ابتدايي و متوسطه اول و دوم، ساخت مجموعه ورزشي چندمنظوره و ساخت پايگاه امداد و نجات جاده اي جمعيت هلال احمر با امكانات و تجهيزات لازم بود.
دهستان زيلايي از توابع شهرستان بويراحمد با هشت روستا و جمعيتي افزون بر 12 هزار نفر در 120 كيلومتري ياسوج مركز كهگيلويه و بويراحمد قرار دارد.
9929/1662

سرخط اخبار استان‌ها