۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۸
کد خبر: 83126352
T T
۰ نفر
حوادث رانندگي در كهگيلويه و بويراحمد 26 مصدوم بر جا گذاشت

ياسوج - ايرنا - رئيس مركز حوادث و فوريت‌هاي پزشكي كهگيلويه و بويراحمد گفت: حوادث رانندگي 72 ساعت گذشته در جاده‌هاي مواصلاتي شهرها و روستاهاي اين استان 26 نفر مصدوم بر جا گذاشت.

جلال پورانفرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: 14 فقره تصادف ظرف 72 ساعت گذشته درجاده هاي كهگيلويه و بويراحمد به وقوع پيوست كه در مجموع 26 مصدوم در پي داشت.
وي افزود: مصدومان اين حوادث توسط پرسنل اورژانس به بيمارستان هاي اين استان انتقال يافتند.
كهگيلويه و بويراحمد حدود 6 هزار كيلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلي، فرعي و روستايي دارد كه از اين ميزان 142 كيلومتر بزرگراه، 505 كيلومتر راه اصلي، يك هزار و 238 كيلومتر راه فرعي و مابقي نيز روستايي است.
اين استان بيش از 40 گردنه خطرناك و حدود 1500 كيلومتر نقاط حادثه خيز دارد.
حوادث رانندگي در كهگيلويه و بويراحمد از سال 1390 تا 1395 بيش از يك هزار كشته، 30 هزار زخمي و 150 ضايعه نخاعي در پي داشته است.
پورانفرد بيان كرد: در اين مدت زمان نيز مسموميت چهار نفر با گاز منوكسيد كربن كه 2 مورد از آن ها در روستاي رودخانه امامزاده سادات و 2 مورد ديگر شامل مادر و كودكش در منطقه كريم آباد ياسوج نيز به اورژانس استان گزارش شد.
وي عنوان كرد: اين افراد پس از اقدامات درماني توسط تكنسين‌هاي اورژانس به بيمارستان هاي كهگيلويه و بويراحمد انتقال داده شدند.
رئيس مركز حوادث و فوريت هاي پزشكي كهگيلويه و بويراحمد تصريح كرد: حال عمومي افراد مسموم شده پس از انجام اقدامات درماني خوب گزارش شده است.
بر اساس سالنامه آماري سال 1395 سازمان پزشكي قانوني كشور، استان كهگيلويه و بويراحمد در رتبه دهم ميزان متوفيات ناشي از مسموميت با گاز مونواكسيد كربن بر حسب هر صد هزار نفر جمعيت قرار گرفت.
مسموميت با گاز مونواكسيد كربن در فصل سرما و پديده گازگرفتگي همواره در آغاز فصل سرما بيشتر است.
تكرار اين حوادث ناگوار ريشه در ضعف فرهنگ ايمني در استفاده از گاز و نصب وسايل گرمايي دارد.
9868/1662

سرخط اخبار استان‌ها