۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۲۲:۱۶
کد خبر: 83120474
T T
۰ نفر
48 پزشك متخصص به جامعه پزشكي كهگيلويه و بويراحمد اضافه شد

ياسوج-ايرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه و بويراحمد از آغاز بكار 48 پزشك متخصص در شهرستان‌هاي مختلف استان در قالب طرح «حضور پزشكان فوق تخصص در شهرستانها » خبر داد.

به گزارش ايرنا، غلامعباس سبز روز يكشنبه در آئين بدرقه پزشكان متخصص به شهرستان ها گفت: تعداد پزشكان متخصص و فوق تخصص استان به 299 نفر رسيده و پزشكان متخصص بر اساس شاخص‌هاي ابلاغي وزارت بهداشت و درمان به شهرستان‌هاي استان فرستاده مي شوند.
اين طرح با هدف تامين پزشك متخصص ،تضمين دسترسي مردم در همه نقاط به پزشك و ارتقاي كيفيت خدمات سلامت در مناطق كمتر توسعه يافته استان اجرا شده است.
وي عنوان كرد: پيش از اين 251 پزشك متخصص و فوق تخصص در اين استان فعاليت داشتند كه از اين تعداد 32 نفر فوق تخصص و 218 پزشك نيز متخصص بوده اند.
وي با بيان اينكه امسال تعداد پزشكان متخصص اختصاص يافته به استان افزايش 20 درصدي داشته، ادامه داد: اين تعداد با توجه به بيمارستان‌هاي در دست ساخت استان از جمله بيمارستان بزرگ شهيد جليل ياسوج، بيمارستان 32 تختخوابي باشت و مركز اورژانس دهدشت كافي نيست.

**هزينه سلامت در بويراحمد بالاست
فرماندار بويراحمد هم در اين آيين گفت:در حال حاضر 117پزشك متخصص و30 پزشك فوق تخصص درقالب طرح «حضور پزشكان فوق تخصص در شهرستانها » به مردم اين شهرستان خدمت درماني ارايه مي دهند.
شاهرخ كناري با بيان اينكه طرح تحول سلامت يكي از محوري ترين اقدامات دولت است گفت:به رغم كاهش هزينه سلامت جامعه پس از اجراي طرح سلامت ،هنوز هزينه سلامت در استان و در شهرستان بويراحمد بالاست.
وي پراكندگي جغرافيايي روستاها و جمعيت 145 هزار نفري روستايي را عامل هزينه بالاي خانوارها عنوان كرد و گفت ارائه خدمات بهداشتي و درماني بايد متناسب با افزايش جمعيت و وضع موجود باشد.
كناري خواستار برخورد حسنه پزشكان با بيماران دردمند روستايي در مناطقي با ساختار قومي و عشيره‌اي شد و گفت: طرح «حضور پزشكان فوق تخصص در شهرستانها »مي تواند در تقويت تغيير نگاه عمومي به حوزه درمان تاثير گذار باشد.
رئيس شوراي سلامت شهرستان بويراحمد با غير قابل مقايسه خواندن شرايط خدمات رساني كنوني با گذشته عنوان كرد: پزشكان متعهد در آن روزهاي سخت و در دورترين مناطق محروم كه هيچگونه امكاناتي نبود هميشه پاي كار بودند.
بيمارستان هاي 300 تختخوابي، امام سجاد، شهيد بهشتي، شهداي گمنام، سلمان و بيمارستان خصوصي زاگرس در مركز استان بيمارستان شهيد رجايي و بي بي حكيمه در گچساران و بيمارستان امام خميني در دهدشت و بيمارستان 32 تختخوابي باشت به مردم استان ، خدمات بهداشتي و درماني ارائه مي كنند.
تعداد تخت هاي بيمارستاني در استان يك هزار و 600 تخت است.
تعداد پزشكان فوق تخصص و متخصص فعال در شهرستان‌هاي مختلف استان به ترتيت در ياسوج 117 نفر،در گچساران 51 نفر، در دهدشت43 نفر، در دنا2 نفر و در باشت، بهمئي، چرام و لنده نيز هركدام يك نفر است.
استان كهگيلويه وبويراحمد بيش از 720 هزار نفر جمعيت دارد.
9929/1662

سرخط اخبار استان‌ها