فعالیت ۴۴پزشک متخصص در کهگیلویه وبویراحمد آغاز شد

یاسوج- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: فعالیت ۴۴ پزشک متخصص و فوق تخصص در استان از امروز آغاز شده و در مجموع تعداد آنها به حدود ۴۰۰ پزشک رسیده است.

محمود شهامت روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اگرچه کمبودها در خصوص تعداد پزشکان متخصص و فوق تخصص در استان امسال نسبت به سال گذشته تا حد زیادی رفع شده اما همچنان کمبود پزشکان در حوزه بیهوشی و طب اورژانس، رادیولوژی و مغز و اعصاب همچنان پابرجا هست.

وی افزود: توزیع متخصصان در استان امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: در سه شهرستان بزرگ استان شامل یاسوج، دهدشت و گچساران بخشی از کمبودها در خصوص تعداد پزشکان متخصص و فوق تخصص جبران شده است و در شهرستان های نوپا از جمله باشت، چرام و لنده، بهمئی و دنا هم تلاش شده تعداد این متخصصان و تنوع تخصص ها افزوده شود تا خدمات بیشتری به مردم ارائه شود.

شهامت تاکید کرد: این در حالی است که کمبود در برخی رشته ها در سراسر کشور وجود دارد و ما توانستیم در تمامی رشته ها از وزارتخانه ها متخصص بگیریم.

وی ادامه داد: ۲ مورد از مراکز بهداشت استان پزشک نداشتند که هم اینک در این توزیع جدید کمبودها جبران شد.

نوبت دهی پزشکان ساماندهی می شود

شهامت با اشاره به موضوع ساماندهی نوبت دهی نیز گفت: با مرکز ساماندهی نوبت دهی در کشور رایزنی هایی شده است که در آینده نزدیک سامانه نوبت دهی به صورت اینترنتی و به صورت توزیع در کل شهرستان دیده شود و از تمرکز در محل کلینیک خودداری خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: نام افراد در کافی نت های مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی استان، ثبت و تایید می شوند و مستقیم در سامانه پزشک جای می گیرند.

شهامت ابراز کرد: هر دو ماه یک بار توزیع پزشکان عمومی انجام می گیرد، البته برای مناطق کم برخوردار پزشک کم داریم و علی رغم اینکه اعلام نیاز کرده ایم و نیرو هم به ما می دهند پزشک انصراف از طرح می دهد و به آن مناطق نمی رود.

وی تاکید کرد: قرار است از پزشکانی که در مناطق برخوردار در حال خدمت هستند، به صورت پاره وقت از حضورشان در مناطق کم برخوردار استفاده کنیم.

۶۷۴ تخت بیمارستانی در هشت سال گذشته به مجموع تخت های استان افزوده شده که همه آنها در مدار خدمت‌رسانی قرار گرفته است.

تا پیش از سال ۹۲ در کهگیلویه و بویراحمد ۸۵۶ تخت بیمارستانی وجود داشت که در حال حاضر به یک هزارو ۱۰۰ تخت رسیده است.

بیش از چهار هزار میلیارد ریال تجهیزات بیمارستانی از سال ۹۲ تاکنون در استان خریداری شده است.

تا قبل از سال ۹۲ در استان هشت بیمارستان وجود داشت که هم اینک به ۱۲ بیمارستان رسیده است.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد هر چند نسبت به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از نظر زیرساخت های درمانی متحول شده به طوری که هم اکنون یکهزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در این استان فعالیت دارد اما همچنان از داشتن برخی زیرساخت ها محروم است به همین علت دولت در تلاش است تا با تکمیل طرح های در دست اجرا گامی بلند به سوی شاخص های سلامت استان بردارد.

از آنجا که تقویت زیرساخت‌های درمانی یکی از مهمترین مطالبات مردم برای حفظ سلامتی به عنوان مهمترین سرمایه آنان است دولت سیزدهم با اختصاص اعتبار از محل بودجه سفر رئیس جمهور به استان در کنار سایر منابع مالی برای تحقق این مهم در تلاش است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha