۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۳۷
کد خبر: 83102643
T T
۰ نفر
امضای الكترونیكی موجب امنیت اسناد و اقتصاد مردم می شود

كرج – ایرنا- رئیس كل دادگستری استان البرز گفت: اجرای طرح امضای الكترنیكی به عنوان یك اقدام تكمیلی در جلوگیری از جعل اسناد و افزایش امنیت اقتصادی مردم باید در سازمان ثبت اسناد و املاك كشور مورد پیگیری قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، احمد فاضلیان روز شنبه در آیین تكریم و معارفه مدیركل ثبت اسناد البرز افزود: ثبت اسناد و املاك قدیمی ترین نهاد حاكمیتی است كه وظیفه حفظ حقوق و مالكیت مشروع افراد را از بعد مالكیت ثبت تجاری، وقایع ازدواج و طلاق و بسیاری از امور دیگر عهده دارد.
وی اظهار داشت: سازمان ثبت اسناد به لحاظ اهمیت تنظیم روابط حقوقی ارتباط تنگاتنگی با نظام قضایی كشور دارد كه این سازمان در گذشته ایراداتی داشت و مشكلات عدیده ای را برای مردم بوجود آورده بود.
فاضلیان گفت: در حوزه توسعه اقتصادی نیازمند به یك سیستم ثبتی بسیار پیشرفته هستیم تا مردم احساس امنیت اقتصادی كنند و نگرانی برای دارایی و اموال نداشته باشند.
وی افزود: تقویت نهادهای شبه قضایی سیاستی است كه سالها در دستگاه قضایی تعقیب می شود تا حجم پرونده های ورودی به دستگاه قضا كاهش یابد.
رئیس دادگستری استان البرز خاطرنشان كرد: عبور اقدامات ثبتی از سیستم سنتی به سمت الكترونیكی تحول بزرگی بوده كه باید هرچه بیشتر در این زمینه تلاش داشت.
فاضلیان یادآور شد: این تحول گشایشی برای همه مردم بود و بی شك بهره گیری هرچه بیشتر از آن شفاف سازی و كاهش هزینه ها را در بردارد.
وی اظهار داشت: تلاش دستگاه قضا برآن است تا معضلی به نام جعل اسناد نداشته باشیم چرا كه بی توجهی به این امر رانتخواری و تجاوز به اراضی ملی را در گذشته به همراه داشت.
فاضلیان تاكید كرد: امضای الكترونیكی از اهمیت بالایی برخوردار است كه در صورت توسعه می توان اقدامات موثری در از بین بردن جعل اسناد داشت.
اجرای طرح امضاء الكترونیكی یكی از تكالیف اصلی برنامه توسعه كشور است، در صورت اجرا باعث سرعت و شفافیت كار می‌شود.
حذف كاغذ در اجرای فرایندهای ثبتی از دیگر آثار اجرای این طرح است و با اجرای این طرح تمامی استعلامات و پاسخ به استعلامات فی مابین دفاتر اسناد رسمی و واحدهای ثبتی با امضاء الكترونیكی خواهد بود.
دادستان عمومی و انقلاب مركز استان البرز نیز گفت: یكی از شاخص های توسعه هر كشور بحث سرمایه گذاری و مشخص بودن اموال و سرمایه ها است.
رضا شاكرمی افزود: اقدامات شاخص با هدف رضایتمندی شهروندان در البرز صورت گرفته كه از جمله آن می توان به تك برگی كردن اسناد اشاره داشت.
وی ادامه داد: در موضوع كاداستر نیز اقدامات فنی و گسترده ای انجام شده كه امید می رود بتوان با این اقدامات موثر گام های سازنده تری را برای البرز داشت.
در اصطلاح كاداستر به آن دسته از نقشه‌برداری‌های ثبتی اطلاق می‌شود كه دارای ارزش حقوقی بوده، به گونه‌ای كه می‌توانند سه امر ارزش، موقعیت و مالكیت اراضی را برای مراجع اداری و قضایی و نیز اشخاص خصوصی معین كنند.
در این نشست از زحمات عباس مراد خانی قدردانی و شهریار كناریوند بعنوان مدیركل ثبت اسناد البرز معرفی شد.
8029/6993

سرخط اخبار استان‌ها