۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۰۵
کد خبرنگار: 1822
کد خبر: 83360772
T T
۰ نفر
ارائه خدمات الکترونیک ثبتی از تردد 36 هزار شهروند کرمانی به ادارات جلوگیری کرد

کرمان - ایرنا - مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از کاهش حدود ۳۶ هزار تردد شهروندان در سطح شهرها و جاده ها به دلیل ارائه خدمات الکترونیک ثبتی طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، رضا طالبی زاده در نشست قضات دادسرای عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به اینکه سامانه مکانیزه استعلامات قضائی از اول خردادماه سال گذشته راه اندازی شده است، افزود: در سه ماهه نخست سال جاری ۱۸ هزار و ۱۲۴ استعلام و بازداشت و رفع بازداشت املاک از مراجع قضائی به ادارات ثبت ارسال و پاسخ آنان داده شده است و از آنجا که تمامی این مکاتبات به صورت الکترونیکی بین مراجع قضائی و ادارات ثبت، رد و بدل می‌شود از حدود ۳۶ هزار تردد شهروندان در سطح استان جلوگیری به عمل آورده است.

وی بیان داشت: در سنوات گذشته استعلامات قضائی به صورت دستی ارسال می‌شد و این امر موجب افزایش میزان مراجعات و صرف هزینه و وقت شهروندان می‌شد و معضلاتی همچون جعل را نیز به دنبال داشت.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه ادارات ثبت اسناد و املاک با اقشار مختلف با امور ثبتی چهارگانه املاک، اسناد و دفاتر اسناد رسمی، ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری و اجرا سر کار دارند خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد خدمات ثبتی به صورت الکترونیک ارائه می‌شود که این امر باعث شده میزان مراجعه ارباب رجوع به ادارات ثبت نسبت به سنوات گذشته کاهش یابد.

وی اظهار داشت: درسه ماهه نخست سال جاری سه هزار و ۳۴۲ مورد بازداشت و سه هزار و ۶۳ مورد رفع بازداشت در ادارات ثبت صورت گرفته است که تمامی این موارد به صورت الکترونیکی انجام شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان خاطرنشان کرد: ارائه خدمات ثبتی الکترونیکی و استفاده از ضرایب امنیتی بالا در اسناد مالکیت کاداستری موجب شده اداره کل امور امنیتی و انتظامی استانداری در سال‌های ۹۶ و ۹۷ از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان به عنوان الگویی موفق در زمینه کاهش میزان جعل اسناد رسمی نام ببرد.

۹۸۹۵/‏۳۰۲۹

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha