۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۸:۴۶
کد خبر: 83027175
T T
۰ نفر
فروش املاك شهرداري گرگان با هدف تعادل بخشي در توسعه شهري

گرگان - ايرنا - شهردار گرگان گفت: منابع مالي ناشي از فروش املاك متعلق به شهرداري گرگان تنها در امر سرمايه گذاري و ارزش آفريني در مناطق مختلف شهر استفاده مي شود وعوايد آن در هزينه هاي جاري خرج نخواهد شد.

به گزارش ايرنا عبدالرضا دادبود عصر شنبه در نشست رسمي و علني شوراي اسلامي شهر گرگان اظهار داشت: تعادل بخشي در توسعه شهري، كسب درآمد پايدار و سرمايه گذاري در مناطق مختلف گرگان از دلايل فروش برخي از املاك شهرداري براساس قانون بودجه سال 97 و افق توسعه شهر است.
وي افزود: در نظر داريم تا اجراي پروژه هاي سرمايه گذاري را از مناطق جذاب گرگان به همه مناطق شهر تسري دهيم.
به گفته وي، شايد اجراي برخي طرح ها در زمين ها و املاك شهرداري در مدت زمان دو تا سه سال آينده درآمدهاي مضاعفي را نسبت به فروش اين املاك حاصل سازد، اما براي رونق سرمايه گذاري در مناطق مختلف شهرداري گرگان نياز به نقدينگي دارد و اين فروش نيز براساس بودجه سال 97 در دستور كار است.
به گزارش ايرنا شهرداري گرگان براساس لايحه تقديمي خواستار موافقت شوراي شهر با فروش يكي از املاك شهرداري در منطقه مينا گل گرگان شد كه اعضاي شورا با وجود موافقت ضمني، راي گيري و تصميم گيري در اين خصوص را به هفته بعد و اخذ نرخ هاي جديد كارشناسي از اراضي منطقه موكول كردند.
طبق بودجه سال 97 شهرداري گرگان مبلغ 370 ميليارد ريال از درآمدهاي اين مجموعه براساس فروش املاك آن تامين خواهد شد.
در اين جلسه همچنين لايحه اي از سوي شهرداري گرگان با موضوع تامين اعتبار ومجوز پرداخت هزينه تجديدنظرخواهي در خصوص يكي از پرونده ها عليه شهرداري مطرح شد.
براساس دادنامه دادگاه بدوي در اين پرونده شهرداري گرگان مكلف به پرداخت مبلغ 40ميليارد ريال غرامت به يكي از شهروندان است كه هزينه تجديد نظر خواهي آن به مبلغ تقريبي 2ميليارد ريال به تصويب اعضاي شورا رسيد.
بهرام غريب مسوول حقوقي شهرداري گرگان در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا در خصوص علت اين غرامت گفت: بيشتر اين مطالبه غرامت مربوط به احداث و بازگشايي خيابان ها و معابر توسط شهرداري در دهه هاي 60 و 70 است و اينك با وجود كميسيون توافقاتي ديگر شاهد چنين مشكلاتي نيستيم.
برخي از اعضاي شوراي شهر نيز به افزايش تعداد شكايت شهروندان در اين حوزه اشاره كردند و خواستار ريشه يابي اين موضوع و ورد دستگاه هاي نظارتي به اين امر شدند زيرا به عقيده آنها حجم بالاي شكايت به منظور مطالبه غرامت از شهرداري روال معمولي را دنبال نمي كند و قابل پيگيري است.
گرگان مركز استان گلستان است.
7333/1648

سرخط اخبار استان‌ها