۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۲۷
کد خبر: 83011253
T T
۰ نفر
بيش از هشت هزار كيلوگرم ماهي قزل آلا به روسيه صادر شد

آستارا - ايرنا - رئيس شبكه دامپزشكي آستارا گفت: هشت هزار و 174 كيلوگرم ماهي قزل آلا با نظارت و تاييد بهداشتي اين شبكه، از آستارا به روسيه صادر شد.

بهرام پورضرب روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين محموله به ارزش 50 هزار دلار با مجوز اداره كل دامپزشكي استان تهران امروز صادر شد.
وي بيان كرد: شبكه دامپزشكي آستارا پيش از اين نيز در سال جاري بر صادرات 38 تن ماهي قزل آلا، 9 تن شير پاستوريزه، چهار تن روغن ماهي و 47 تن پودر ماهي به كشورهاي روسيه و جمهوري آذربايجان نظارت كرده بود.
در سال گذشته 177تن ماهي قزل آلا در هشت مزرعه پرورش ماهي در آستارا توليد و روانه بازار داخلي شده بود.
اداره كل گمرك آستارا در امور واردات و صادرات، ورود و خروج موقت، تعاوني مرزنشينان، حمل و نقل داخلي و خارجي، امور مسافري، مرجوعي و امانت هاي پستي و قضايي فعاليت مي كند.

** سه قصاب متخلف در آستارا به مراجع قضايي معرفي شدند
رئيس شبكه دامپزشكي آستارا گفت: سه واحد قصابي اين شهرستان در اجراي طرح پيشگيري از بيماري تب كريمه كنگو، به علت كشتارغيرمجاز دام پلمپ و صاحبان آنها به محاكم قضايي معرفي شدند.
پورضرب روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در اين راستا 120 كيلوگرم لاشه گوسفند ذبح غيرمجاز كشف شد.
وي بيان كرد: هر گونه كشتار دام در آستارا به علت نبود كشتارگاه، غيرمجاز است و دامداران و قصابان بايد دام هاي خود را براي ذبح به شهرستان هاي داراي كشتارگاه صنعتي منتقل كنند.
وي ادامه داد: در ماه گذشته به منظور پيشگيري از بيماري تب كريمه كنگو در آستارا، 60 جايگاه دام و احشام در 20 روستا سم پاشي شد و كانوني از اين بيماري مشاهده نشد.
رئيس شبكه دامپزشكي آستارا با اشاره به اين كه تب خونريزي دهنده كريمه كنگو در كشورهايي نظير عراق، پاكستان، قزاقستان و تعدادي از استان هاي ايران مشاهده شده بود متذكر شد: ويروس اين بيماري به وسيله كنه دام منتقل مي شود و دامداران، كاركنان كشتارگاه ها و دامپزشكان در معرض خطر آن هستند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در 2 بخش و 62 روستا در غرب استان گيلان واقع شده و دامداران اين شهرستان 18 هزار و 500 راس گاو و گوساله و 16 هزار راس گوسفند و بز را به روش سنتي و نيمه سنتي نگهداري مي كنند و 49 واحد قصابي در آن فعال است.
7105 / 7124 /6030

سرخط اخبار استان‌ها