۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۲۵
کد خبر: 82998914
T T
۰ نفر

9 هكتار از اراضي ملي شهرستان خنج رفع تصرف شد

۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۲۵
کد خبر: 82998914
9 هكتار از اراضي ملي شهرستان خنج رفع تصرف شد

شيراز-ايرنا- رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان خنج گفت: 9 هكتار از اراضي ملي اين شهرستان كه در منطقه حسين آباد روستاي باغان واقع شده با حكم مرجع قضايي رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

به گزارش ايرنا محسن كشكولي، يكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بيان داشت: ماموران يگان حفاظت اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان خنج پس از مطلع شدن از تصرف غير قانوني اين اراضي از سوي متخلفان براي باز پس گيري آن وارد عمل شدند.
وي افزود: پس از پيگيري هاي ماموران يگان حفاظت، از اين اراضي رفع تصرف شد و براي اجراي حكم تخريب و ساخت و ساز غير مجاز در آن در نهايت پس از مهلت 10روزه حكم قلع و قمع بناي احداث شده در اين اراضي نيز صادر شد.
او گفت: با حضور نيروهاي يگان حفاظت منابع طبيعي اين شهرستان، همكاري دستگاه قضايي و نيروي انتظامي ساختمان احداث شده در اين اراضي تخريب شد.
كشكولي ادامه داد: فرد متخلف با تلاش فراوان و انتشار مطالب كذب و خلاف واقع عليه منابع طبيعي در شبكه هاي اجتماعي، سعي در تبرئه كردن خود در اين پرونده داشت اما پس از بررسي پرونده از سوي مرجع قضايي، اقدام به موقع و پيگيري اطلاعاتي و عملياتي يگان حفاظت اداره منابع طبيعي شهرستان خنج، اين فرد خاطي دستگير و براي سير مراحل قانوني به دادسراي شهرستان تحويل داده شد.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان خنج افزود: منابع طبيعي با هدف تثبيت حاكميت دولت بر اراضي ملي، با كوچك‌ترين ساخت و ساز در محدوده اراضي ملي به ‌شدت برخورد قانوني مي كند.
كشكولي همچنين از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخريب و تصرف در عرصه‌هاي طبيعي، مراتب را با شماره تلفن 1504 فرماندهي يگان حفاظت منابع طبيعي گزارش دهند.
شهرستان خنج در فاصله 265 كيلومتري جنوب شيراز قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها