۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۸
کد خبر: 85477421
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

شاهچراغ (ع) در حلقه شادمانه مردم شیراز+ فیلم

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۸
کد خبر: 85477421
شاهچراغ (ع) در حلقه شادمانه مردم شیراز+ فیلم

شیراز - ایرنا - امروز آستان احمدی شیراز کانون دوستداران امین ولایت رضوی شده؛ ششم ذی‌القعده است و در روز تقویمی بزرگداشت شاهچراغ(ع)، مردم شیراز این حرم مطهر را در حلقه ملکوتی سلام و صلوات گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از ابتدای صبح حرم مطهر محل رفت و آمد پر شمار مردم ومسئولان است، همه می‌آیند تا در این روز عهد و پیمانی دوباره با امین ولایت ببندند.

از ساعت ۷:۳۰ صبح غبارروبی از مضجع نورانی و گنبد فیروزه ای شاهچراغ آغاز شد، خادمان سفیدپوش همراه با خانواده‌های شهدای حرم، شهدای امنیت، شهدای سلامت و شهدای مدافع حرم فارس گرد و غبار از این آستان مقدس زدودند و آن را با گل و گلاب آراستند.

هر سال، حرم مطهر احمدی (ع) چندین نوبت غبارروبی می‌شود اما برپایی این آیین برای خادمان حضرت، مردم و دیگر حاضران غبارروبی حرم مطهر شاهچراغ (ع) در روزی که به نام حضرت شاهچراغ نام گرفته رنگ و بویی دیگر دارد؛ پیوندی دلی و تجدید پیمانی هر ساله آنها را سراپا شوق و شعف می‌کند و شادمان از جشن‌های شادانه دهه کرامت به برپایی این آیین می‌پردازند.

پس از آن، حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با ۶۲ تخته فرش دستباف زینت شد، فرش‌هایی که خیر نیک اندیش دکتر سیدمحمدعلی فاطمی اهدا کرده بود و سرای مطهر احمدی رابه هنر دست زنان و مردان ایرانی آراست.

امروز مردم مومن شیراز در آستان احمدی شاهچراغ (ع) حضور پرشماری دارند؛ از باب الجواد و باب الرضای این آستان مقدس امروز ساعت‌های پرآمد و شدی را می‌گذراند و در هر گوشه صحن و سرای پسر باب‌الحوائج همراه با سلام و صلوات، دست‌های نیاز به آسمان بلند است.

حالا نوبت به مدیران و مسئولان استانی بود که از هر حوزه و عرصه‌ای به تجدید پیمان با شاهچراغ (ع) آمده بودند؛ مسئولان استان از عرصه صنعت و تولید گرفته تا دستگاه‌های فرهنگی و دانشگاهیان همه آمده بودند و ضمن بستن عهدی دوباره با آقای شهر، این مضجع شریف را گلباران کردند.

رونمایی از سند شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع)

در گوشه دیگر از حرم اما آیینی بزرگ در جریان بود؛ جایی که از سند راهبردی شیراز، سومین حرم اهل بیت رونمایی شد؛ سندی که مسئولان فارس و پیشگامان تدوین و نگارش این سند گفتند، هدفی را به بلندای تمدن‌سازی اسلامی دنبال می‌کند.

این سند برای ۱۴ ساحت شیراز و فارس به گونه‌ای برنامه ریزی کرده تا آن را به واقع شایسته جایگاه "سومین حرم اهل بیت (ع) کند.

شاهچراغ (ع) در حلقه شادمانه مردم شیراز+ فیلم

امروز یک خبر خوش دیگر نیز پیرامون حرم مطهر در جریان بود؛ جایی که بخش دیالیز دارالشفاء حرم مطهر به مناسبت روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) افتتاح شد تا این وجود مقدس باری دیگر از دوش بیماران مجاور بردارد.

به گفته تولیت این آستان مقدس، با راه‌اندازی این بخش، به افراد طبقات کمتر برخوردار این کلانشهر، خدمات پزشکی متنوع با قوت بیشتری ارائه خواهد شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در این آیین گفت: درمانگاه شبانه‌روزی حرم مطهر بایستی در سطح کلانشهر شیراز، در حوزه های مختلف پزشکی و درمانی، نمونه و در شأن و منزلت سومین حرم اهل‌بیت (ع) باشد.

او این را هم اضافه کرد که امید است با شتاب بخشی به عملیات احداث درمانگاه جدید حرم مطهر و بهره برداری از آن، جامعه‌ هدف گسترده تری از خدمات درمانی و پزشکی متنوع در جوار حرم مطهر سیدالسادات الاعاظم بهره‌مند شوند.

شاهچراغ (ع) در حلقه شادمانه مردم شیراز+ فیلم

به گفته او اکنون بخش «همودیالیز» دارالشفاء، در فضایی به مساحت ۵۰۰ متر مربع واقع شده، و در فاز اول بهره برداری، امکان دیالیز ۳۰ بیمار در روز را دارد. درمانگاه خیریه تخصصی و فوق تخصصی دارالشفاء حرم مطهر، در کوچۀ بین الحرمین در ضلع جنوبی آستان مقدس حضرت حرم مطهرش در زمینه های مغز و اعصاب، قلب و عروق، غدد، مرکز جراحی محدود، پوست و مو، گوارش، ریه، اطفال، داخلی، زنان، روانشناسی بالینی، توانبخشی، شیمی‌درمانی، ارتوپدی، دندانپزشکی، چشم پزشکی، تصویربرداری، آزمایشگاه و داروخانه، به صورت شبانه روزی به زائران و مجاوران حرم مطهر ارائه خدمت می‌کند.

برنامه‌های روز بزرگداشت حضرت احمد بمن موسی شاهچراغ (ع) عصر امروز نیز با تجلیل از خادمان برگزیده و با جشن شامگاهی در شبستان امام خمینی (ره) ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha