۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۱۷
کد خبر: 82962875
T T
۰ نفر
مشكلات داخلی را در سایه وحدت حل كنیم

سنندج - ایرنا - سخنگوی كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید در سایه وحدت و همدلی مشكلات داخلی را حل كرده، امنیت ملی را حفظ و دشمنان را ناامید كنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام احد آزادیخواه روز پنجشنبه در نخستین همایش ملی كُرد و جمهوری اسلامی (كورد و كوماری ئیسلامی) كه در هتل هاله بانه برگزار شد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: آمریكا می داند هیچ كشوری در دنیا اقتدار ایران اسلامی را ندارد و هدف این كشور ضربه وارد كردن به اقتدار ایران است.
وی اضافه كرد: استبداد و استكبار جهانی می خواهند كشور ما را تجزیه كنند و نفت و سرمایه های كشور را به تاراج ببرند.
حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینكه یك شبكه قوی بین المللی قسم خورده تلاش می كند كه یاس و ناامیدی را در كشور نهادینه كند، اظهار داشت: خروج آمریكا از برجام، تهدید جمهوری اسلامی ایران مبنی بر محدود كردن صدور نفت، فعال شدن شبكه منافقین و ضد انقلاب، حساس شدن جریان های سیاسی دروغین بین المللی ضد انسانیت از مهمترین تهدیدهای دشمن علیه نظام است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تاكید كرد: امنیت، آرامش و اقتدار نظام با وجود كُردهایی كه حافظ مرزهای ایرانی اسلامی هستند به وجود آمده و ملت ایران مدیون تلاش و وفاداری مردم كُرد است.
سخنگوی كمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: چهار استان كُردنشین در دوران دفاع مقدس در خط مقدم درگیر جنگ بودند و مردم كُرد تجربه های ارزشمندی از جنگ در دفاع مقدس كسب كردند.
وی با اشاره به بمباران 15 خرداد سال 63 بانه كه 602 نفر از مردم در یك روز به شهادت رسیدند، گفت: انقلاب اسلامی یك نهال تازه بود كه جنگ تحمیلی و حمله ناجوانمردانه چند كشور ابر قدرت دنیا علیه آن شكل گرفت.
حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینكه رابطه كُردها و انقلاب اسلامی در خط مقدم شكل گرفت، اضافه كرد: خط مقدم و جریان دفاعی منجر به پیروزی ظفرمندانه می شود و عقبه این پیروزی به بیداری اسلامی می انجامد.
وی گفت: موج بیداری اسلامی یعنی اینكه مرزهای جامعه اسلامی برداشته می شود و هرجا یك مومن متعهد حضور داشته باشد موج بیداری اسلامی شكل می گیرد.
** مردمان غیور كُرد همیشه در مبارزه با دشمن پیشقدم هستند
یك فرمانده دوران دفاع مقدس و راوی جنگ نیز در این همایش گفت: كردستان در قلب همه ایران است و مردمان غیور و دلاور قوم كُرد همیشه در مبارزه با دشمن پیشقدم و در صف اول هستند.
سردار علی سرلك افزود: رهبر معظم انقلاب كردستان را نبض كشور خواندند كه این نشان از اهمیت و جایگاه این استان در ایران اسلامی است.
وی اظهار داشت: رژیم منفور پهلوی، ملت كُرد را قزنطینه كرده بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی استكبار وارد عمل شد و خواست كردستان را علیه انقلاب بشوراند ولی با هوشیاری مردم این دیار موفق نشد.
سردار سرلك تاكید كرد: امام خمینی (ره) بزرگترین سرمایه انقلاب یعنی دكتر چمران را در همان ایام به كردستان فرستاد كه در كنار بزرگان كُرد، مراجع تقلید، امامان جماعت و پیشمرگان مسلمان، كردستان را از دست دشمنان داخلی و خارجی نجات دهد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به بحث كولبری در كردستان اشاره كرد و گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود به مدیران اجرایی كشور فرمودند منظور من از قاچاق كولبرها نیستند بلكه مافیاهای هستند كه در پشت قاچاق سازمان یافته قرار دارند.
این روای جبهه و جنگ ادامه داد: باید همه مسئولان كشور زیر یك پرچم در كنار هم مشكلات جامعه را حل كنند البته ملت هم ثابت كرده مدافع خط مقدم انقلاب است.
به گزارش ایرنا، ایده برگزاری همایش مردم كُرد و كوماری اسلامی توسط دانش آموز نخبه بانه ای آكام صالحی مطرح و توسط سازمان تبلیغات اسلامی اجرایی شد.
312 مقاله به دبیرخانه نخستین همایش ملی كُرد و كومار اسلامی ارسال شد كه پس از داوری مقالات ارسالی، 6 مقاله در حوزه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، دینی، ایثار و شهادت به عنوان آثار برگزیده معرفی و از آنها تقدیر شد.
7649/6108

سرخط اخبار استان‌ها