۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۶
کد خبر: 82962731
T T
۰ نفر
78 درصد مطالبه گندم كاران سیستان و بلوچستان پرداخت شد

زاهدان - ایرنا - مدیرعامل شركت غله و خدمات بازرگانی منطقه 11 گفت: تا كنون از مجموع 35 میلیارد تومان مطالبه گندم كاران سیستان و بلوچستان 78 درصد آن پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا غلامعلی گنجعلی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تاكنون 31 هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان توسط 12 مركز خریداری شده و این روند همچنان تا فصل پاییز امسال ادامه دارد.
وی افزود: به ازای هر كیلوگرم گندم 13 هزار ریال به كشاورزان از سوی دولت پرداخت می ‌شود.
وی گفت: همچنین امسال 478 تن دانه روغنی كلزا و گلرنگ در سیستان و بلوچستان خریداری شد كه پنج مركز در استان برای ذخیره سازی آنها پیش بینی شده است.
وی نیاز سالانه گندم در سیستان و بلوچستان را حدود 400 هزار تن اعلام كرد و افزود: در كنار تولید گندم در استان بقیه نیاز از 11 استان دیگر تامین می شود.
مدیرعامل شركت غله و خدمات بازرگانی منطقه 11با بیان اینكه راه اندازی سامانه خرید تضمینی گندم در دستور كار این نهاد قرار دارد گفت: تاكنون اقدامات خوبی برای حمل گندم به سیستان و بلوچستان صورت گرفته به طوری كه حدود 80 درصد آن از طریق شبكه ریلی كه دارای مزایایی خوبی نظیر كاهش هزینه، ترافیك و افزایش ذخیزه سازی است انجام می شود.
وی ادامه داد: امتداد خط ریلی تا سیلوی زاهدان به طول 6.5 كیلومتر با اعتبار 13 میلیارد تومان با كمك بخش خصوصی در حال انجام است.
وی مصرف ماهانه آرد را در نقاط شهری، روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان 23 هزار تن و در سطح صنوف و صنعت چهار هزار تن ذكر كرد.
مدیرعامل شركت غله و خدمات بازرگانی منطقه 11 گفت: اواخر سال گذشته 66 هزار تن شكر برای تامین نیاز تنظیم بازار كشور وارد سیستان و بلوچستان شد و تا پایان تیر نیز 17 هزار تن برنج از هندوستان از طریق چابهار وارد این استان می شود.
گنجعلی بیان كرد: ظرفیت تولید كارخانه های آرد سیستان و بلوچستان ماهانه 80 هزار تن است.
وی ظرفیت ذخیره سازی گندم در سیلوها و انبارهای مكانیزه دولتی و بخش خصوصی سیستان و بلوچستان را حدود 400 هزار تن ذكر كرد و افزود: 90 درصد ذخیره سازی در این بخش توسط فعالان بخش خصوصی انجام می شود.
7316**3213

سرخط اخبار استان‌ها