۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۸
کد خبر: 82933489
T T
۰ نفر
ایران، سه تبعه خاطی تركمنستان را به این كشور تحویل داد

گنبدكاووس - ایرنا - فرمانده هنگ مرزی اترك استان گلستان از تحویل سه تبعه تركمنستان به نیروهای مرزبانی این كشور خبر داد كه در اردیبهشت امسال به صورت غیرمجاز وارد آب های كشورمان در دریای خزر شده بودند.

سرهنگ محمدرضا سراوانی روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: تحویل اتباع تركمنستانی متخلف در اجرای دستور مرجع قضایی شهرستان گمیشان استان گلستان مبنی بر طرد این افراد، روز گذشته و در ملاقات با معاون مرزبانی تركمنستان در منطقه اترك انجام شد.
وی افزود: تحویل اتباع تركمنستانی كه به صورت غیرمجاز وارد آب های كشور شده بودند، در محل پست كنترل و مراقبت گمرك اینچه برون انجام شد و در جریان این ملاقات، معاون مرزبانی تركمنستان در منطقه اترك مراتب تقدیر دولت متبوع خود از اقدام انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران را اعلام و طرفین بر ادامه روابط حسنه مرزی تاكید كردند.
به گزارش ایرنا، سه نفر از اتباع تركمنستان كه از اهالی روستایی از منطقه حسنقلی این كشور هستند در تاریخ هفتم اردیبهشت امسال به صورت غیرمجاز وارد آب های سرزمینی كشورمان در دریای خزر شده بودند كه از سوی نیروهای دریابانی ایران دستگیر شدند.
فرمانده هنگ مرزی اترك استان گلستان در نیمه اردیبهشت امسال از انجام ملاقات مرزی درجه یك اضطراری با مقامات مرزبانی تركمنستان با درخواست آزادی سه تبعه این كشور خبر داده و گفته بود: سه تبعه تركمنستان كه چند روز پیش با تجاوز به آب های جمهوری اسلامی اقدام به سرقت اموال ماهیگیران ایرانی كرده بودند، توسط ماموران دریابانی استان گلستان دستگیر شده اند.
به گفته سرهنگ سراوانی، اتباع متخلف تركمنستان به هشدارهای نیروهای دریابانی جمهوری اسلامی توجه نكرده و پس از صدمه زدن به شناور نیروهای گشتی اقدام به فرار كردند، اما نیروهای دریابانی جمهوری اسلامی با اقدام سنجیده و بدون تیراندازی مستقیم به متخلفان و تنها با شلیك هوایی اقدام به دستگیری آنان كردند.
وی یادآور شد: متاسفانه نیروهای دریابانی تركمنستان درحوادث مشابه اقدام به تیراندازی مستقیم به صیادان ایرانی می كنند كه بعضا منجر به كشته شدن آنها می شود.
هنگ مرزی اترك استان گلستان مسئولیت حراست از مرزهای زمینی ایران وتركمنستان در محدوده استان گلستان به طول تقریبی 350 كیلومتر را برعهده دارد و مقر فرماندهی آن در شهرستان گنبدكاووس مستقر است.
1860

سرخط اخبار استان‌ها