۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۳
کد خبر: 82925873
T T
۰ نفر

تلخ و شيريني هاي ورزش بام نفتي ايران

۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۳
کد خبر: 82925873
تلخ و شيريني هاي ورزش بام نفتي ايران

گچساران - ايرنا - شهرستان گچساران مشهور به بام نفت ايران كه قطب اصلي ورزش كهگيلويه و بوراحمد محسوب مي شود در فصل 96.97 شاهد تلخ و شيريني هاي زيادي در حوزه ورزش بوده است.

به گزارش ايرنا، درخشش تيم هاي هندبال زنان و مردان نفت و گاز گچساران در ليگ هاي برتر كشور و اعزام محمد رشيد مظاهري به عنوان سنگربان گچساراني تيم ملي به مسابقات جام جهاني فوتبال از موفقيت هاي به ياد ماندني ورزشكاران اين شهرستان در اين فصل بود.
حضور تيم واترپلوي نفت و گاز گچساران در ليگ برتر و دستيابي تيم واليبال نشسته به عنوان نائب قهرماني ليگ دسته اول از ديگر موفقيت هاي ورزش گچساران در نيمه دوم سال 1396 بود.
** ناكامي هاي ورزش گچساران
حذف تيم فوتبال نفت و گاز گچساران در ضربات پنالتي در مرحله پلي اف ليگ دسته دوم كشور، انصراف تيم هندبال نفت از حضور در جام باشگاه هاي آسيا به دليل مشكلات مالي و درگذشت حسن باشت باوي پيشكسوت بوكس گچساران ملقب به پدر بوكس ايران از رحدادهاي تلخ ورزش گچساران در نيمه دوم سال 1396 تاكنون بوده است.
تيم فوتبال نفت و گاز گچساران در شرايطي كه در بازي برگشت مرحله پلي اف از راهيابي به ليگ دسته اول بازماند كه دربا استقلال جنوب تهران سنگربان اصلي خودعلي اخلاصي و كاپيتان اول و دوم خود فرشيد عليزاده و اسماعيل هاشمي را در اختيار نداشت.
هواداران گچساراني با تشويق هاي بي حاشيه خود در بازي سرنوشت ساز مرحله رفت و سفر به تهران و حضور در ورزشگاه شهيد دستگردي تهران تا پايان بازي تيم خود را تشويق كردند در پايان وداعي تلخ با مسابقات اين فصل داشتند.
كناره گيري تيم نفت و گاز گچساران از مسابقات مهم جام باشگاه هاي آسيا آن هم به دليل مسائل مالي نشانگر ضرورت توجه بيشتر به ورزش قهرماني در اين شهرستان است.
نفت و گاز گچساران با 12 پيروزي، 2 باخت و 24 امتياز قهرمان سي امين دوره رقابت هاي ليگ برتر هندبال مردان ايران شد.
بانوان نفت و گاز گچساران نيز 12 بازي 9 برد، 2 تساوي و 20 امتياز پس از تاسيسات دريايي تهران 21 امتيازي نائب قهرمان ليگ برتر هندبال بانوان ايران شد.
تيم فوتبال نفت و گاز گچساران كه سه برد و هفت تساوي و كسب 16 امتياز در مرحله نهايي به مرحله پلي اف آمده بود در بازي رفت در گچساران برابر استقلال جنوب تهران متوقف شد اما در تهران پس از كسب تساوي يك يك در يك مارتن 120 دقيقه اي در ضربات پنالتي با نتيجه پنج بر چهار واگذار كرد تا آرزوي فوتبال دوستان گچساران براي بازگشت دوباره به ليگ دسته اول فوتبال كشور 6 ساله شود.
** تلاش براي توسعه ورزش در گچساران
مديركل ورزش و جوانان كهگيلويه و بويراحمد با اشاره به اهميت توسعه زيرساخت ها براي افزايش موفقيت در امر ورزش قهرماني و همگاني گفت: 150 ميليارد ريال در سال جاري از محل اعتبارات 2 درصد نفت براي زيرساخت‌هاي ورزشي مناطق مختلف شهرستان گچساران اختصاص يافته است.
سيدمحمدتقي علوي اظهار داشت: 23 طرح ورزشي در اين شهرستان از محل اعتبارات استاني و اهدايي وزارت نفت در دست اجراست.
وي ابراز كرد: ساخت پارك نفت، استخر ورزشي بانوان، زمين چمن مصنوعي در روستاهاي پاكوه، جهاد آباد، پشه‌كان، چهار بيشه، احداث سالن ورزشي چند منظوره در روستاهاي اسلام آباد سالن ورزشي در روستاهاي سرآب‌ننيز و ناصر آباد از مهمترين طرح هاي اهدايي وزارت نفت در گچساران است.
وي تصريح كرد: 18 طرح ورزشي با بيش از 120 ميليارد ريال از محل اعتبارات 2 درصد نفت در سال هاي 94 و 95 در گچساران به بهره برداري رسيد.
وي گفت: اين طرح‌ها در زمينه ايجاد فضاهاي ورزشي سرپوشيده و روباز در اين شهرستان اجرا شد.
هم‌اكنون 10 سالن ورزشي با زيربناي بيش از 12 هزار مترمربع و 2 استخر شنا به مساحت سه هزار مترمربع در اين شهرستان وجود دارد.
شهرستان 124 هزار نفري گچساران در جنوب استان كهگيلويه و بويراحمد است كه حدود هشت هزار ورزشكار سازمان يافته دارد.
شهرستان گچساران 18 تيم در ليگ هاي مختلف كشوري دارد.
8143/1662

سرخط اخبار استان‌ها