۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۲۳
کد خبر: 82918825
T T
۰ نفر

838 واحد مسكن مهر در مهاباد افتتاح شد

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۲۳
کد خبر: 82918825
838 واحد مسكن مهر در مهاباد افتتاح شد

مهاباد- ايرنا- 838 واحد مسكن مهر در مهاباد با 390 ميليارد ريال هزينه با حضور استاندار آذربايجان غربي به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا استاندار آذربايجان غربي روز پنجشنبه در مراسم افتتاح مسكن مهر مهاباد با تبريك فرا رسيدن ماه مبارك رمضان گفت: يكهزار و 294 واحد از مساكن مهر نيز سال گذشته تحويل مالكان آنها شده است.
وي ادامه داد: 2 هزار و 668 واحد مسكن نيز در قالب مساكن خود مالكي واگذار شده است.
محمد مهدي شهرياري با بيان اينكه تاكنون 64 درصد مساكن مهر مهاباد افتتاح و تحويل داده شده است، گفت: يكهزار و 811 واحد از مساكن مهر هنوز تكميل نشده كه تلاش مي كنيم امسال اين طرح ها نيز افتتاح شود.
وي افزود: 887 ميليارد ريال اعتبار طرح مساكن مهر شهرستان مهاباد است كه 235 ميليارد ريال آن به صورت تسهيلات بانكي ارائه مي شود.
شهرياري بيان كرد: مسكن مهر در گذشته مشكلات زيادي داشت و اين مساكن بدون توجه به وجود زيرساخت هاي لازم از جمله آب، برق، گاز، راه و فضاي سبز كليد خورد و اجراي برخي از طرح ها نيز دورتر از شهرها آغاز شد.
وي اضافه كرد: قرار بود سالانه 2 ميليون واحد مسكن مهر در دولت نهم و دهم ساخته و تحويل مردم شود اما بعد از 6 سال تبليغات تنها 690 هزار واحد تحويل دادند.
وي يادآور شد: در دولت تدبير و اميد تاكنون يك ميليون واحد مسكن مهر تحويل مردم شده و هدفگذاري شده است تا بقيه واحدهاي مسكن مهر هم تا پايان امسال به اتمام برسد.
استاندار آذربايجان غربي همچنين با اشاره به افزايش تعداد گردشگران در مهاباد گفت: با فرهنگ مناسب مردم منطقه و نگرش هاي خوب و مثبت كه نسبت به اين شهرستان ايجاد شده، اميدواريم سال آينده تعداد اين گردشگران 2 برابر شود.
نماينده شهرستان مهاباد در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم گفت: طرح منطقه ويژه اقتصادي اين شهرستان در جلسه امروز شوراي برنامه ريزي و توسعه استان به رياست استاندار آذربايجان غربي مورد تصويب قرار گرفت.
جلال محمودزاده ابراز اميدواري كرد كه با تصويب اين طرح در دولت و كميسيون اقتصادي مجلس، شاهد هموار شدن مسير جذب سرمايه گذاري و رونق اقتصادي در شهرستان مهاباد باشيم.
محمود زاده با بيان اينكه طرح منطقه ويژه اقتصادي زمينه خوبي براي صادرات و واردات شهرستان فراهم مي كند، گفت: اميدواريم اين طرح باعث اشتغال زايي و رفع مشكلات بيكاري جوانان اين منطقه شود.
مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي نيز در اين مراسم گفت: يكهزار و 520 واحد مسكن مهر در ارديبهشت ماه افتتاح شده كه سهم شهرستان مهاباد 838 واحد، اروميه 380 واحد، تكاب 192 واحد و بوكان 110 واحد بوده است.
ابراهيم مبارك قدم افزود: تاكنون از مجموع 45 هزار و 382 واحد از طرح ‌هاي مسكن مهر استان، 41 هزار و 369 واحد افتتاح شده است.
وي با بيان اينكه چهار هزار واحد باقي مانده مسكن مهر تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد، بيان كرد: 80 ميليارد ريال يارانه بخش مسكن مهر براي رفع مشكلات زير ساختي و 600 تن قير يارانه اي به اين واحدها تخصيص يافته است.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ويژه مهاباد نيز در اين مراسم با بيان اينكه 500 هزار گردشگر در ايام عيد از مهاباد ديدن كردند، گفت: 43 درصد بازديدكنندگان براي بار دوم به مهاباد مسافرت كردند كه نشان از علاقه مردم و ظرفيت گردشگري پايدار منطقه دارد.
امام جمعه شهرستان مهاباد نيز در اين مراسم با اشاره به خارج شدن آمريكا از برجام، اظهار كرد: استكبار جهاني پيشرفت و ترقي جمهوري اسلامي را برنمي تابد و با دشمني كردن به فكر ضربه به اين نظام است اما با رهنمودهاي رهبري مدبرانه انقلاب هرگز موفق نخواهد شد.
ماموستا ملا قادر سهرابي با محكوم كردن اقدام رژيم صهيونيستي در انتقال پايتخت به بيت المقدس، افزود: آمريكا با اين كار خواهان رسميت بخشيدن و حفظ امنيت رژيم غاصب صهيونيستي است كه از طرف ايران و ديگر كشورهاي اسلامي بي جواب نخواهد ماند.
ماموستا سهرابي با اشاره به نامگذاري سال به حمايت از توليد ملي، گفت: قيمت تمام شده محصولات داخلي بايد بگونه اي باشد كه ارزان و با كيفيت بوده و توان رقابت با ديگر كالاهاي خارجي را داشته باشد.
وي همچنين با انتقاد از برخي بانك ها يادآور شد: اين نحوه بانكداري اسلامي نيست و سودهاي بانكي موجب مشكلات زيادي براي توليدكنندگان و كاهش نقدينگي كارخانجات شده است.
به گزارش ايرنا طرح مساكن مهر مهاباد 6 هزار و 611 واحد در قالب مساكن تعاوني، خودمالكي و گروهي ساخته شده كه تاكنون چهار هزار و 800 واحد آن به بهره برداري رسيده است.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع است.
3072/3093

سرخط اخبار استان‌ها