۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۴۳
کد خبر: 82916360
T T
۰ نفر
ظرفيت هاي گردشگري تربت حيدريه نيازمند بازتعريف مجدد است

تربت حيدريه - ايرنا - معاون استاندار و فرماندار ويژه تربت حيدريه گفت: اين منطقه داراي ظرفيت ها و شاخصه هاي گردشگري بالايي است كه بايد با همكاري مديران مرتبط اين ظرفيت ها معرفي و مورد بهره برداري قرار گيرند.

به گزارش ايرنا، احمد علي موهبتي روز سه شنبه در آيين تقدير از دستگاه هاي برتر ستاد خدمات سفر افزود: هر چند در گذشته اقدامات خوبي در اين خصوص انجام شده اما اين اقدامات كافي و راضي كننده نيست و بايد در اين حوزه ضمن بازتعريف مجدد شاخصه هاي گردشگري تربت حيدريه بر اساس معيارهاي واقعي و علمي، نقشه جامع گردشگري تهيه و تدوين شود.
وي با بيان اينكه توانمندي هاي طبيعي و گردشگري تربت حيدريه كم نيست اما تاكنون آن طور كه بايد و شايد معرفي نشده اند، گفت: در معرفي اين ظرفيت ها توفيقي نخواهيم داشت مگر آنكه همكاري، همفكري و تشريك مساعي دستگاه هاي مرتبط تجميع شده و مردم نيز به مشاركت ترغيب شوند.
موهبتي افزود: اهميت توسعه و تقويت صنعت گردشگري زماني بر ما بيشتر مشخص مي شود كه بدانيم ايجاد اشتغال پايدار در اين حوزه نامحدود، زودبازده و حتي ارز آور است.
در اين جلسه از چهار كميته امداد و نجات (هلال احمر)، كميته بهداشت و درمان(دانشگاه علوم پزشكي)، كميته اسكان (آموزش و پرورش) و كميته خدمات شهري و روستايي(شهرداري) به عنوان اعضاي برتر ستاد خدمات سفر شهرستان تربت حيدريه تجليل شد.
بر اساس آمار اعلامي از سوي اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تربت حيدريه نوروز امسال 191 هزار نفر گردشگر وارد تربت حيدريه شده اند، در اين شهرستان اقامت كرده و از آثار تاريخي و جاذبه هاي گردشگري آن بازديد كردند كه از اين تعداد 77 هزار نفرشان تنها اقامت داشته اند.
مركز شهرستان 225 هزار نفري تربت حيدريه در 150 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
6121 /1744

سرخط اخبار استان‌ها