۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۸
کد خبر: 85473232
T T
۱۳ نفر

برچسب‌ها

بارش‌ها در تربت‌حیدریه ۸۰ درصد افزایش یافت

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۸
کد خبر: 85473232
بارش‌ها در تربت‌حیدریه ۸۰ درصد افزایش یافت

تربت‌حیدریه- ایرنا- ‌مدیر هواشناسی تربت حیدریه گفت: بارشهای باران در این شهرستان از ابتدای سال زراعی جاری (مهرماه ۱۴۰۲) تاکنون به میزان ۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

رضا صفایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۱۸۲ میلیمتر باران در تربت حیدریه باریده، در حالیکه این میزان در مدت مشابه پارسال ۱۰۰ میلی‌متر بوده است.

وی ادامه داد: این میزان بارندگی در مقایسه با دوره آماری بلند مدت، یعنی از دهه ۱۳۴۰ شمسی تاکنون نشان دهنده کاهش حدود ۲۴ درصدی بارش‌ها است.

مدیر هواشناسی تربت حیدریه اضافه کرد: برخی مناطق شاهد بارش‌هایی به میزان ۳۲ میلی‌متر و برخی دیگر ۱۰ تا ۱۱ میلی‌متر بودند که به طور میانگین میزان بارندگی در این شهرستان ۲۱ میلیمتر بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تربت‌حیدریه هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس برآورد اولیه کارشناسان این اداره بر اثر طوفان، تگرگ و سیل شدید روزهای ۱۹ و۲۰ اردیبهشت هفته گذشته، ۲۲۰ میلیارد ریال خسارت به این شهرستان وارد شد.

سیدعلی موسوی افزود: ۲۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ خسارت به بخش کشاورزی شامل زمین‌های کشت شده و باغ‌ها وارد شده‌ و ۲۰ میلیارد ریال نیز به تاسیسات و ابنیه شهری خسارت وارد شده‌ است.

به گزارش ایرنا، مجموع اراضی زراعی و باغی منطقه تربت حیدریه ۹۱ هزار و ۲۸۴ هکتار و به تعداد ۱۲ هزار بهره‌بردار است.

تربت‌حیدریه از جمله شهرستان‌های مهم و بزرگ خراسان رضوی با جمعیتی افزون بر ۲۲۵ هزار نفر در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ، چهار شهر، هشت دهستان و ۱۲۹ روستا است و به عنوان قطب کشاورزی در تولید برخی محصولات رتبه‌های برتر کشوری یا استانی را در اختیار دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha