۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۳۵
کد خبر: 82916057
T T
۰ نفر

امام جمعه بافق بر ايجاد بنياد وحشي بافقي تاكيد كرد

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۳۵
کد خبر: 82916057
امام جمعه بافق بر ايجاد بنياد وحشي بافقي تاكيد كرد

يزد- ايرنا- امام جمعه بافق گفت: ايجاد بنياد وحشي بافقي يك ضرورت است و بايد هر چه سريع تر اساسنامه آن تدوين شود.

حجت الاسلام سيد جواد سليماني، روز سه شنبه در نشست شوراي فرهنگ عمومي شهرستان افزود: بايد مقدمات تاسيس اين بنياد فراهم و اساسنامه آن با دقت و درستي تدوين و تنظيم شود چون وحشي بافقي يك شخصيت بين المللي است كه بايد در مورد افكار وانديشه هايش تحقيقات و پژوهش هاي گسترده تري صورت گيرد.
امام جمعه بافق همچنين در مورد برنامه هاي فرهنگي ماه مبارك رمضان افزود: بايد كاري كرد كه جوانان جذب مسجد شوند و در مساجد از متخصصان و كارشناسان آگاه و خبره استفاده شود .
محمد زاده رحماني فرماندار بافق نيز در اين نشست با تاكيد بر ضرورت تشكيل بنياد وحشي بافقي گفت: در كنار سرمايه هاي اقتصادي و صنعتي سرمايه ديگري به نام سرمايه اجتماعي هم بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي تصريح كرد: وحشي بافقي يك سرمايه اجتماعي است و بخشي از ثروت ملي جامعه است كه بايد بستر مناسبي براي بهره برداري از اين سرمايه اجتماعي فراهم شود كه تاسيس بنياد وحشي مي تواند راهي براي نيل به اين مقصد باشد .
حسين ارجمند دبير شوراي فرهنگ عمومي نيز بيان كرد: شخصيت وحشي بافقي با همه بزرگي در سخن و رسايي در زبان و نوآوري در شعر, متاسفانه به طور كامل شناخته نشده و نام او تحت تاثير نام بزرگان اين عرصه مانند سعدي و حافظ و… گمنام مانده است.
وي خاطرنشان كرد: ايجاد بنياد وحشي بافقي مي تواند به شناساندن اين شاعر و افكار و انديشه هاي وي كمك شاياني كند و همچنين مركزي براي تجمع ادبا و دوستان و محققان شعر و ادب باشد.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بافق در ادامه افزود: تاسيس بنيادهاي فرهنگي در كشور به نام چهره هاي ملي بايد به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي برسد و از آن جايي كه شوراي فرهنگ عمومي ازنهادهاي مرتبط با شوراي عالي انقلاب فرهنگي است بايد ابتدا ضرورت ايجاد بنياد در شوراي فرهنگ عمومي شهرستان مصوب شود تا اقدامات بعدي شامل تشكيل دبيرخانه و تنظيم اساسنامه صورت پذيرد.
وي در مورد ماهيت بنيادهاي فرهنگي ، ادبي اظهار داشت: بنيادها با ماهيت غير دولتي تاسيس مي شوند و از اعتبارات و كمك هاي دولتي استفاده مي كنند و تهيه اساسنامه مهم ترين كار يك بنياد است.
وي همچنين به برنامه هاي فرهنگي در ماه مبارك رمضان مانند ايجاد نمايشگاه علوم قرآني, طرح نو روزه ها( روز اولي) و استفاده از مشاوران در مساجد براي آگاهي دادن به مردم در زمينه آسيب هاي اجتماعي اشاره كرد.
كمال‌الدين يا شمس‌الدين محمد وحشي بافقي از شاعران نام‌دار سده دهم است كه در سال 939 هجري قمري در شهر بافق از توابع يزد چشم به جهان گشود و از مهمترين آثار آن مي توان به ناظم و منظور، خلدبرين و شيرين و فرهاد اشاره كرد.
مركز شهرستان 50 هزار نفري بافق در فاصله 110 كيلومتري يزد قرار دارد.
7543/ 6197

سرخط اخبار استان‌ها