۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۱۹
کد خبر: 82911012
T T
۰ نفر

سامانه بارشي جديد استان كردستان را فرا مي گيرد

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۱۹
کد خبر: 82911012
سامانه بارشي جديد استان كردستان را فرا مي گيرد

سنندج - ايرنا - رئيس اداره پيش بيني هواشناسي كردستان گفت: سامانه بارشي جديدي از فردا (جمعه) مناطق مختلف اين استان را فرا مي گيرد و بارش هاي متناوب باران را در بيشتر مناطق خواهيم داشت.

بهرام چاره خواه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: با توجه به بررسي و تحليل نقشه ها و مدل هاي پيش يابي هواشناسي، بدنبال ورود سامانه بارشي جديد از ظهر جمعه تا اواسط هفته آينده، بطور متناوب رگبارهاي باران همراه با رعد و برق و احتمال بارش تگرگ پيش بيني مي شود.
وي افزود: اوج فعاليت اين سامانه روزهاي جمعه و شنبه است ولي شدت بارش ها در مناطق غربي استان بيشتر از ديگر مناطق است و با فعاليت اين سامانه به صورت ميانگين 20 تا 50 ميلي متر بارندگي در استان ثبت خواهد شد.
چاره خواه در خصوص كاهش دماي هوا استان در اين ايام نيز گفت: با خروج سامانه بارشي دماي هوا در مناطق مختلف 2 تا چهار درجه كاهش پيدا مي كند.
رئيس اداره پيش بيني هواشناسي كردستان گفت: پيش بيني مي شود كه فردا (جمعه) نيز هواي كردستان يك تا 2 درجه سردتر و از ميزان ناپايداري ها كاسته شود.
در شبانه روز گذشته زرينه با دماي هواي چهار درجه سانتيگراد سردترين و سلين هورامان با دماي 23 درجه سانتيگراد گرمترين نقطه استان بودند و هواي سنندج بين هشت و 21 درجه سانتيگراد در نوسان بود.
از ابتداي سال زراعي جاري تاكنون 495 ميلي متر بارندگي در استان ثبت شده كه اين مقدار در مقايسه با 443 ميلي متر سال گذشته 12 درصد و در مقايسه با 472 ميلي متر بارندگي ميانگين بلند مدت 5.4 درصد افزايش پيدا كرده است.
ميانگين سالانه بارش باران در استان كردستان بيش از 540 ميلي متر معادل 2 برابر ميانگين كشوري است.
3020/9102

سرخط اخبار استان‌ها