۲۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۵۹
کد خبر: 82888209
T T
۰ نفر
كشف سرقت در پلدختر 137 درصد افزايش يافته است

خرم آباد - ايرنا - فرمانده انتظامي لرستان عملكرد فرماندهي انتظامي پلدختر را از نظر پيشگيري و مقابله با جرم مطلوب ارزيابي كرد و گفت: كشف سرقت در اين شهرستان 137 درصد افزايش يافته است.

به گزارش ايرنا سردار حاج محمد مهديان نسب عصر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان پلدختر افزود: فرماندهي انتظامي پلدختر علاوه بر كشف صد درصدي سرقت در اين شهرستان، ٣٧ درصد كشف سرقت در شهرستان هاي ديگر داشته كه از اين نظر كار اين فرماندهي در پلدختر ستودني است.
وي اظهار كرد: در دستگيري سارقين ٣١ درصد افزايش و در آمار سرقت در شهرستان پلدختر ٣٧ درصد كاهش رخ داده است.
فرمانده انتظامي لرستان ساماندهي كلانتري ها و پاسگاه هاي شهرستان پلدختر را از برنامه هاي سفر خود به اين شهرستان عنوان كرد و گفت: با پيگيري هاي انجام شده فرماندهي بخش معمولان و كلانتري ١١ پلدختر به عنوان ٢ واحد انتظامي در اين شهرستان ارتقا خواهند يافت و بقيه مقرها نيز به صورت سراسري در حال ارتقا مي باشند.
وي افزود: در ايام نوروز پاسگاه هاي مسير جاده به پليس راه كمك كردند و از غرب و شمال غرب حتي از كشورهايي مانند عراق ماشين هاي سنگين عبور كردند كه خوشبختانه اين مسيرها مديريت شد و از اين نظروضعيت قابل قبول بود.
سردار مهديان نسب در حوزه امر به معروف و نهي از منكر بر لزوم كاهش هزينه ها و افزايش بهره وري تاكيد كرد وگفت: از نظر مصرف آب، برق، گاز، سوخت خودرو و ساير نيازمندي هاي پليس بايد صرفه جويي كنيم.
وي افزود: ١٦ طرح پيشگيرانه طراحي و از قبل آماده شده كه به خوبي در شهرستان پلدختر در حال اجرا هستند و اميد است بتوان نيروي انتظامي اين شهرستان را به عنوان مسير شمال به جنوب، غرب و شمال غرب از نظر تجهيز پاسگاه ها وساماندهي ماموريت ها و ارتقاي توان عملياتي كمك كرد.
فرمانده انتظامي لرستان اظهار كرد: در راستاي حمايت از كالاهاي ايراني و به دنبال تحقق شعار سال، فرماندهي انتظامي لرستان ٢٠ اولويت را مديريت كرده كه ١٣ اولويت با رويكرد اقتصاد مقاومتي است.
وي افزود: مقابله با كالاهاي قاچاق در شهرستان يكي از ماموريت هاي نيروي انتظامي در تحقق شعارسال است كه شهرستان پلدختر در اين زمينه خوب عمل كرده است.
سردار مهديان نسب گفت: با انهدام حدود ١٠ باند قاچاق كالا و افزايش هفت درصدي انهدام اين باندها در بحث حمايت از كالاهاي ايراني با متخلفان و قاچاقچيان برخورد قانوني شده است.
وي افزود: در حوزه اپراتوري فوريت هاي پليسي در شهرستان پلدختر تجهيز مي شود و اين كمكي به سطح ميدان فوريت ها خواهد بود.
فرمانده انتظامي لرستان گفت: شهرستان پلدختر در سال 97، ٤٤ درصد افزايش فوريت هاي پليسي داشته است كه نشان مي دهد بيشترين مطالبات مردم شهرستان به صورت فوريتي خواسته شده و پليس نيز در اجراي اين فوريت ها بسيار خوب عمل كرده است.
وي افزود: ٢٩٦ منطقه پلدختر به صورت محله محوري، نقطه اي و منطقه اي پاكسازي شده كه ٢٠٠ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش داشته است.
سردار مهديان نسب اظهار كرد: در حوزه پيشگيري از سرقت در سال جاري در شهرستان پلدختر ٣٧ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش رخ داده و 31 درصد دستگيري سارقان افزايش يافته است.
به گزارش ايرنا جمع بندي عملكرد نيروي انتظامي در سال گذشته در بين شهرستان هاي استان لرستان از پلدختر آغاز شده و هدف از سفر فرمانده انتظامي لرستان به اين شهرستان نظارت ستادي بر محاسن، معايب و نواقص و عملكرد نيروي انتظامي در سال گذشته است.
شهرستان پلدختر در 120 كيلومتري جنوب غربي مركز استان لرستان واقع شده است .
آخرين اخبار و رويدادهاي استان لرستان، ايران و جهان علاوه بر سايت ايرنا لرستان در كانال تلگرامي @irnalorestan نيز منتشر مي شوند.
7272/3022

سرخط اخبار استان‌ها