۳ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۳۳
کد خبر: 82869545
T T
۰ نفر

تصادف رانندگي در كردستان 2 كشته بر جا گذاشت

۳ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۳۳
کد خبر: 82869545
تصادف رانندگي در كردستان 2 كشته بر جا گذاشت

سنندج - ايرنا - فرمانده پليس راه كردستان با تاكيد بر رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي از سوي مسافران نوروزي گفت: تصادف رانندگي در يكي از جاده هاي روستايي اين استان 2 كشته بر جا گذاشت.

سرهنگ عيسي گوهري روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين حادثه عصر اول فروردين در جاده روستايي حسن آباد در اطراف سنندج بين سواري آردي و 206 روي داد و 2 سرنشين اين خودروها نيز بشدت مصدوم و با كمك عوامل امدادي به بيمارستاني در سنندج منتقل شدند.
وي افزود: با توجه به اينكه علائم راهنمايي و رانندگي در جاده هاي روستايي كمتر وجود دارد و ميزان ديد و بازديدها در ايام تعطيلات نوروزي افزايش مي يابد به رانندگاني كه در جاده هاي روستايي رانندگي مي كنند توصيه مي شود نهايت دقت را داشته باشند.
به گفته وي، با وجود افزايش 22 درصدي تردد خودروها از 24 اسفند پارسال تا دوم فروردين امسال در جاده هاي اصلي استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ولي شاهد افزايش تصادف در جاده هاي روستايي بوديم.
سرهنگ گوهري استفاده از تلفن همراه، سبقت و سرعت غير مجاز و انحراف به چپ در جاده هاي دو طرفه را از عوامل اصلي نيمي از تصادف هاي رانندگي اعلام كرد.
فرمانده پليس راه كردستان يادآور شد: امسال 100 تيم به صورت محسوس و نامحسوس در قالب طرح نوروزي پليس راه در جاده هاي ارتباطي استان كردستان مستقر شده اند تا نسبت به هدايت و راهنمايي خودروها و كنترل وسايل نقليه اقدام كنند.
وي اضافه كرد: ممنوعيت تردد كاميون و تريلر از ساعت هشت تا 24 روزهاي 4، 11، 12 و 13 فروردين در جاده هاي پر تردد اين استان اعمال مي شود ولي اين ممنوعيت شامل كاميون هايي حامل مواد سوختي و غذايي نخواهد بود.
طول شبكه راه هاي استان هفت هزار و 834 كيلومتر است كه اين ميزان شامل 6 هزار كيلومتر راه روستايي، ٢٢٦ كيلومتر بزرگراه، ٣٠٨ كيلومتر راه اصلي و يك هزار و ٣٠٠ كيلومتر راه فرعي است.
در جاده هاي ارتباطي استان كردستان، 40 دستگاه دوربين ثبت تخلف نصب شده كه اكنون 23 دستگاه دوربين فعال است و تخلفات رانندگي در جاده ها را ثبت مي كند.
6108/9102

سرخط اخبار استان‌ها