۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۲۱:۴۹
کد خبر: 82865454
T T
۰ نفر
دفتر خدمات الكترونيكي قضايي در بيجار راه اندازي شد

سنندج - ايرنا - دفتر خدمات الكترونيكي قضايي بيجار به عنوان دومين دفتر در استان كردستان با هدف ارائه برخي خدمات قضايي روز شنبه در مراسمي با حضور مسئولان قضايي و اجرايي اين شهرستان راه اندازي شد.

به گزارش ايرنا، معاون آمار و فناوري اطلاعات اداره كل دادگستري كردستان در آيين افتتاح اين دفتر گفت: سه دفتر ديگر خدمات الكترونيكي قضايي در كردستان تا پايان سال 1396 به بهره برداري مي رسد و تعداد اين دفاتر در استان به 6 دفتر افزايش مي يابد.
علي رشيدي اظهار كرد: بيجار پس از دهگلان، دومين شهرستاني است كه داراي دفتر خدمات الكترونيكي در آن راه اندازي شده و يك دفتر نيز در سنندج ايجاد شده است.
وي اضافه كرد: تكريم ارباب رجوع، تسريع در روند پرونده هايي قضايي و بهداشت رواني مردم از اهداف ايجاد اين دفاتر است.
رشيدي با بيان اينكه اكنون در اين دفاتر 6 خدمت الكترونيكي به متقاضيان ارائه مي شود، گفت: در آينده نزديك همه خدمات قوه قضايه به صورت الكترونيكي و از طريق سامانه ثنا ارايه مي شود.
وي ثبت دادخواست هاي بدوي، واخواهي، تجديد نظرخواهي، ارائه مدارك و مستندات مورد نياز و ثبت نام در سامانه ثنا را 6 خدمت ارائه شده در در دفاتر خدمات الكترونيكي قضايي است.
رشيدي ادامه داد: با ثبت نام مردم در سامانه ثنا، ابلاغ كليه اوراق قضايي از طريق پيام كوتاه و درج در سامانه اطلاع رساني و با مراجعه به صندوق پستي، مراتب به اطلاع افراد مي رسد.
او با اشاره به اينكه در آبان سال جاري، ميزان ابلاغ اوراق قضايي به صورت الكترونيكي 37 درصد بود و امروز به اين ابلاغ به بيش از 52 درصد افزايش يافته است.
معاون آمار و فناوري اطلاعات مدير كل دادگستري استان كردستان از سياست حمايت از بخش خصوصي در حوزه قوه قضايه خبر داد و گفت: پيش بيني سهميه بيجار در ايجاد دفاتر خدمات الكترونيكي قضايي در سال هاي آتي در سه نوع اول، دوم و سوم، حدود 20 دفتر با اشتغالزايي دو تا سه نفر براي هر دفتر است.
قوه قضاييه از همه كساني كه داراي شرايط لازم جهت راه اندازي اين دفاتر را دارند دعوت به عمل مي آورد كه با مراجعه به سايت http://adliran.ir درخواست خود را ثبت كنند.
7350/9102

سرخط اخبار استان‌ها