۲۴ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۴۴
کد خبر: 82863336
T T
۰ نفر
جامعه را از جرائم فضاي مجازي و سايبري آگاه كنيم

يزد- ايرنا- فرماندار ميبد با اشاره به آسيب هاي فضاي مجازي و سايبري گفت: بايد جامعه را از جرائم اين فضا آگاه كنيم.

به گزارش ايرنا حسين فلاحT روز پنجشنبه در نشست با رييس دادگستري و شماري از مديران ادارات اين شهرستان گفت: اين فضا با دريچه اي كه به روي جامعه امروز باز كرده زمينه فعاليت گروه هاي مختلف ضد نظام و امنيت و فرصت طلبان را فراهم آورده كه اگر نظارت و كنترل نشود آسيب هاي جدي به جامعه وارد مي كند .
فلاح افزود: تمام ادارات و نهادها بايد با آگاهي و اطلاع رساني ، آسيب هاي فضاي سايبري را به نسل نوجوان و جوان و خانواده ها تبيين و اين فضا را فرصتي براي مبارزه با ناهنجاري ها و مقابله با ضد ارزشها تبديل كنند.
جعفري دادستان ميبد هم دراين جلسه با تشريح برخي از جرائم سايبري گفت: هزينه كم و سرعت بالاي فعاليت درفضاي سايبري باعث شده دامنه جرائم و قربانيان اين فضا هر روز بيشتر شود.
وي كلاهبرداري اينترنتي از بانك ها ،نشر اكاذيب ،كلاهبرداري با موبايل و اعمال منافي عفت عمومي را از جرائم سايبري عنوان كرد و افزود: در اين راستا، ناجا در شناسايي و برخورد و همچنين آموزش و پرورش و اداره تبليغات اسلامي در آگاه سازي جامعه، نقش مهمي مي توانند ايفا كنند.
رئيس دادگستري هم يكي از راههاي مقابله با جرائم فضاهاي مجازي را اعتبار بخشي به برگ سنا عنوان كرد و گفت: برگ سنا در راستاي دولت الكترونيك است و هرفرد مي تواند با مراجعه به دادگستري و يا دفتر خدمات الكترونيك دادگستري با پرداخت 10هزار تومان ثبت هويت كند .
ميبد در 50 كيلومتري شهر يزد قرار دارد.
6197

سرخط اخبار استان‌ها