۲۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۳۳
کد خبر: 82830259
T T
۰ نفر
نماینده مجلس: طرح حمایت از خانواده زندانیان پیگیری می شود

گرگان - ایرنا- نماینده مردم شهرستان های كردكوی، بندرتركمن، بندرگز و گمیشان درمجلس شورای اسلامی از پیگیری طرح حمایت از خانواده های زندانیان خبر داد.

براساس اعلام روز سه شنبه دادگستری به ایرنا، رامین نورقلی پور در نشست شورای قضایی گلستان با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در گرگان با استقبال از طرح حمایت از خانواده های زندانیان اظهار كرد: نمایندگان استان در مجلس این طرح را پیگیری می كنند.
رییس دادگستری كل گلستان هم آشنایی نمایندگان مردم با دشواری های فعالیت در دستگاه قضایی را هدف از برگزاری این نشست عنوان كرد و گفت: تعامل بیشتر دستگاه قضایی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به رفع مشكلات كمك می كند.
هادی هاشمیان با تاكید بر اینكه تمركز بر پیشگیری از وقوع جرم و فرهنگ سازی یكی از اولویت های دادگستری استان است، اظهار كرد: پخش برنامه سیمای قانون با هدف افزایش آگاهی های حقوقی مردم از سیمای گلستان، حضور در مساجد و استفاده از مجازات های جایگزین حبس و تعلیق از برنامه های دادگستری استان در این راستاست.
به گفته وی؛ همچنین ارتباط دادگستری با دستگاه های اجرایی استان و شورای تامین سبب موفقیت برنامه های پیشگیری از وقوع جرم و كاهش ورودی پرونده به محاكم شده است.
وی با اشاره به بهره مندی از ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان اقوام ساكن در گلستان گفت: این فرصت به سازش بیشتر در پرونده ها و بخشیدن زندگی دوباره به چندین محكوم به قصاص منجر شد.
هاشمیان همچنین از تعیین یك رابط در دادگستری گلستان برای دسترسی راحت تر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خبر داد.
علیرضا رضوانی مدیر كل زندان های گلستان هم جای خالی قانونی برای حمایت از خانواده زندانیان را یادآور شد و گفت: برای كاهش آسیب های اجتماعی نیازمند تصویب قوانینی در این بخش هستیم.
استان گلستان یك میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد كه از اقوام و مذاهب گوناگون هستند.
این استان دو ندامتگاه در شهرهای گرگان و گنبدكاووس و یك كانون اصلاح و تربیت دارد.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا

سرخط اخبار استان‌ها