۲ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۰۵
کد خبر: 82772576
T T
۰ نفر
دادستان شاهرود ازمردم خواست در جمع آوري سلاح هاي غيرمجاز همكاري كنند

شاهرود - ايرنا - دادستان عمومي و انقلاب شهرستان شاهرود گفت: از آن جا كه طرح جمع آوري سلاح هاي گرم جنگي و شكاري غير مجاز آغاز شده ، همكاري مردم موجب موفقيت بيشتر اين طرح خواهد شد.

حسين رجبي روز شنبه در جمع دانش آموزان هنرستان دخترانه محمدخاني اين شهرستان از همكاري هاي مردم در تامين امنيت قدرداني كرده و افزود: هر چند كه مردم ايران از هيچ كوششي براي حفظ امنيت و جلوگيري از وقوع جرم كوتاهي نمي كنند، اما براي قدرداني از زحمات آن ها تشويق هاي مادي در نظر گرفته شده است.
وي ادامه داد: جمع آوري اسلحه هاي جنگي و شكاري غيرمجاز در پيشگيري از جرايم خشن بسيار موثر است.
رجبي از هماهنگي با دستگاه هاي انتظامي و امنيتي براي اجراي دقيق اين طرح حبر داد و گفت: نشست هايي در اين خصوص برگزار شده و وظايف هر دستگاه نيز مشخص شده است.
دادستان عمومي و انقلاب شهرستان شاهرود گفت : براي كاهش آسيب هاي اجتماعي در اين شهرستان تا كنون برنامه هاي گوناگوني اجرا شده است.
وي افزود: بازديد از مكان هاي جرم خيز و رفع مشكلات اين مكان ها يكي از اقدام ها بوده كه در اين راستا بوستان هاي شهر با حضور مسوولان امر بازديد شده و موارد نقص آن ها برطرف گرديده است.
رجبي گفت : جمع آوري قليان از قهوه خانه ها ، جمع آوري سلاح هاي سرد و مبارزه با مزاحمين نواميس مردم از ديگر طرح هايي بود كه براي كاهش آسيب هاي اجتماعي در شاهرود اجرا شده است.
وي ادامه داد: براي آگاهي خانواده ها از معضلاتي كه ممكن است جوانان مرتكب شوند، نشست هايي در مسجد هاي سطح شهرستان برگزار شده است.
وي حضور در مدرسه ها و آگاهي بخشي به دانش آموزان را يكي ديگر از اقدامات دستگاه قضايي براي كاهش آسيب هاي اجتماعي اعلام كرد و گفت: در اين نشست ها مشكلاتي كه دانش آموزان را تهديد مي كند، در فضايي صميمي بازگو مي شود.
ميانگين زمان رسيدگي به پرونده هاي قضايي در شهرستان شاهرود ابتداي سال 93، 82 روز كاري بود و اين ميزان در پايان همان سال به 62 روز، در پايان سال 94 به 41 روز و در پايان سال 95 به 39 روزكاهش يافت.
شهرستان شاهرود 240هزار نفر جمعيت دارد.
7358/6167 خبرنگار : سروش مولانا ** انتشار دهنده : محسن شاكري

سرخط اخبار استان‌ها