فعالیت های پژوهشی به مناسبت های 13 آبان حمایت می شوند

شاهرود- ایرنا- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شاهرود گفت: از فعالیت های پژوهشی استادان، دانشجویان، فرهنگیان و دانش آموزان كه مرتبط با مناسبت های ملی روز 13 آبان باشد، حمایت می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد حسین پور جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: برنامه های روز 13 آبان امسال به دلیل نزدیك بودن به اربعین حسینی فضایی عاشورایی داشته و مردم نیز با حضور در راهپیمایی پاسخ محكمی به سخنان سخیف رییس جمهوری امریكا می دهند.
وی ادامه داد: این برنامه ها در سه بخش اجرایی، تبلیغاتی و فرهنگی دنبال می شود.
حسین پور هدف از اجرای برنامه های روز 13 آبان را، تقویت روحیه استكبارستیزی مردم به عنوان یكی از ارزش های انقلاب اسلامی و برگرفته از نهضت عاشورا دانست و گفت: افزایش آگاهی مردم نسبت به سیاست های خصمانه امریكا در برابر انقلاب اسلامی، تبیین اندیشه های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و تجلیل از دانش آموزان و دانشجویان به عنوان پیشگامان حركت های انقلابی از ابتدای انقلاب تاكنون، از دیگر هدف های اجرای این آیین ها است.
وی اضافه كرد: همچنین به این ترتیب تنویر افكار عمومی درخصوص تغییر نكردن ماهیت استكبار جهانی صورت گرفته و جنایت های امریكا در برابر ملت ایران بازخوانی می شود.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود با اشاره به همزمانی مناسبت های ملی و مذهبی طی روزهای آینده، بیان كرد: مبلغانی كه در دهه دوم ماه صفر در مسجدهای شهرستان حضور دارند، از چندین شب مانده به 13 آبان، سخنرانی های خود را به مناسبت های این روز اختصاص می دهند.
حسین پور درباره برنامه های كمیته دانشجویی ستاد برگزاری مراسم 13 آبان هم گفت: این برنامه ها امسال با مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود انجام شده و شامل كرسی های آزاداندیشی، نشست های پرسش و پاسخ، تجمع دانشجویان و استادان برای شركت در راهپیمایی، اكران فیلم هایی با موضوعات روز كشور، برگزاری مسابقه كتاب خوانی، برپایی نمایشگاه عكس و حضور در گلزار شهدا است.
وی یادآور شد: كمیته دانش آموزی هم با مدیریت آموزش و پرورش شهرستان 25 عنوان برنامه در نظر گرفته است.
حسین پور همچنین بیان كرد: تهیه كتابچه با موضوع جنایت های 60 ساله امریكا در برابر ملت ایران، انتشار ویژه نامه 'چرا مرگ بر امریكا'، تهیه جزوه ای شامل جمله های طلایی از رهبر معظم انقلاب درباره 13 آبان، برجام، تسخیر لانه جاسوسی و دیگر موضوعات مرتبط، اجرای برنامه های فرهنگی در مدرسه ها، تجلیل و دیدار با خانواده های دانش آموزان شهید شهرستان و تهیه فیلم و كلیپ از جمله كارهای فرهنگی است كه به این مناسبت برنامه ریزی شده است.
راهپیمایی روز 13 آبان در شهر شاهرود، ساعت 9:30 از برابر مسجد جوادالائمه(ع) در چهار راه معلم آغاز و با گذر از خیابان شهدا و میدان جمهوری، تجمع مردمی در ساعت گل نرسیده به میدان امام (ره) شكل می گیرد.
13 آبان روز ملی مبارزه با استكبار جهانی، روز دانش آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی امریكا به دست دانشجویان پیرو خط امام است.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاكری

سرخط اخبار استان‌ها