۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۰۸
کد خبر: 82706710
T T
۰ نفر

پرهيز از ايجاد تنش در فضاي پرتنش در استان

۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۰۸
کد خبر: 82706710
پرهيز از ايجاد تنش در فضاي پرتنش در استان

روزنامه پيام استان سمنان روز سه شنبه در شماره چهار هزار و 611 مطلبي را با عنوان ' پرهيز از ايجاد فضاي پرتنش در استان ' به قلم منصور فرزامي منتشر كرد.

در اين مطلب آمده است: با نگرشي منفي و ضايعه‌بار كه استكبار جهاني به ما دارد و وقوع بحران‌هاي خلق‌الساعه‌ي منطقه‌اي كه نوك پيكانش جهت سلب آرامش و آسايش ماست، تدبير كشورداري چنين اقتضا مي‌كند كه از هر تنش داخلي و خود ساخته به جد پرهيز شود. چون خواسته‌ي استعمار و دشمنان پيراموني، در ايجاد دغدغه‌هاي دروني ماست و آني از اين دسيسه‌هاي جهت‌دار غافل نيستند پس، هوشياري و اعمال سياست و مديريت داخلي، اصل موفقيت دروني و درون گروهي است.
و اما اين روزها با تغييرات احتمالي در استان، فضا بسيار پرتنش است. درك اين فضاي پرتنش با رصد كمپين‌ها و پيام‌ها، با ابزاري كه دولت دارد، غيرممكن نيست. اولياي امور هم مي‌دانند كه به هيچ وجه به مصلحت نيست در استاني كه من بكش تو بكش مستمر دارد و هر روز يكي به اختيار خود وزيري به حوزه‌ي خويش مي‌آورد و وقعي هم به مركز استان نمي‌گذارد معلوم نيست كه انتصاب مسئولي بي‌تجربه در امور استانداري و وزارت كشور، به صلاح باشد و وضعي عارض استان شود كه نه به مصلحت اين زادگاه رئيس جمهور محترم و نه به صلاح آن عزيز منصوب باشد. چون هدررفت منافع منطقه‌اي از آن سو و به خطر افتادن سرمايه‌ي انساني از اين سو، هرگز دورانديشانه نيست. استان سمنان مشكلات عديده‌ي پيش رو بسيار دارد و طرح‌هاي بزرگ ملي از جمله انتقال آب خزر از هدف گذاري‌هاي برنامه ريزي شده و مدون دولت است. از طرفي، هيچ استاني جز سمنان آن ظرفيت و توان سبك كردن بار تراكم جمعيتي تهران بزرگ را ندارد. بنابراين، قوي‌ترين استاندار با سابقه‌ي موفق و مجرب بايد بر مسند استانداري سمنان بنشيند. اين نكته نه يك تعارف است و نه فرضي غير‌استدلالي. حقيقت اين است كه دولت تدبير و اميد در بدو دولت يازدهم، با تمهيدات علمي و نگرش‌هاي مدبرانه به قضاياي مسئوليتي و مديريت نگاه نكرده است و از اين غفلت متاسفانه شرايطي پيش آمده كه فقط شاخص‌هاي توسعه نشان مي‌دهد كه كجا بوديم و اكنون كجا هستيم و چنانچه وضع با همان نگرش قبلي باشد، شكي نيست كه در پايان كار دولت اعتدال، ما رده‌اي بهتر از آخر نخواهيم داشت. آينده‌اي كه نه شايسته ماست و نه در خور رئيس دولتي است كه به زادگاهي بودنش، برخود مي‌باليم. پس نگذاريم اين مثل، مصداق و عينيت پيدا كند كه بيرونش ديگران را كشته و درونش ما را!
و اما صداهاي اعتراضي هميشگي و پرتنش امروز مي‌گويد مگر سمنان تا كي بايد آزمايشگاه مديريت‌ها و سازنده‌ي تجارب ديگران باشد ديگراني كه پس از كسب تجربه و آزمون خطا و صوابي كه عوارض خطايش به ما رسيده، اما صواب و ثوابش را مناطق ديگر مي‌برد. اين كه عدالت نيست، اين كه حكم قسط اسلامي نيست چرا هميشه به طرف اين استان غش مي‌شود؟
حال، اگر فلان و فلاني به عنوان مثال دوستي دارد كه مي‌خواهد مشمول عنايتش كند چرا به استان خود كه هيچ مناقشه‌ي منطقه‌اي و جانبي ندارد نمي‌برد؟ اگر آن چنان كه باور دارد و دارند كه همه حسن و قابليت است، پس خودشان كه به جذب اين قابليت سزاوارترند. چون چراغي كه به خانه رواست، انتقالش به مسجد، شرط عقل نيست. استان ما چه گناهي كرده است كه مدام بايد مورد خطاب اين بيت باشد كه:
تير مژگان تو از عينك پشت
زد به قلب اخوي بنده را كشت
از شواهد و قراين پيداست و نبايد هم وزارت كشور از اين واقعيت بي‌خبر باشد كه نداند چه مسئولي را بايد به استان روانه كند، استانداري كه هم قدرت مديريت شرق را داشته باشد و هم غرب را و هم جبران خلاء مديريت‌هايي را بكند كه از روز نخست نمي‌بايست مي‌آمدند و راقم اين سطور آن روز نوشت و مكرر هم گفت كه: « دوصد من استخوان خواهد كه صد من بار بردارد» و تذكر داد كه: عدالت و قسط اسلامي در جمهوري و نظام اسلامي آن است كه هر كس و هر چيز بايد در جاي خودش باشد.
نتيجه اين كه اين نام و نام‌هايي كه در فضاهاي مجازي مي‌آيد و نقل مي‌شود اگر درست باشد، عوارض آن قبل از آخر در اول خواهد بود! نكته‌اي كه هرگز با تدبير ارجمندان دولت محترم همخوان نيست و نه در حوصله و بردباري ما مي‌گنجد.
7344/6026
خبرنگار: امير حسين كاشي منش ** انتشاردهنده: جانعلي فتحي
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ كانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه كنيد.

سرخط اخبار استان‌ها