۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۴۵
کد خبر: 82701639
T T
۰ نفر
مجموع درآمد سالانه بنادر هرمزگان افزون بر يك هزار و 600 ميليارد تومان است

بندرعباس- ايرنا- استاندار هرمزگان با اشاره به نقش مهم بنادر استان در اقتصاد كشور، گفت: مجموع درآمد سالانه بنادر هرمزگان افزون بر يك هزار و 600 ميليارد تومان است.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، فريدون همتي روز پنجشنبه در ديدار با محمد راستاد مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي اظهار داشت: با توجه به اين درآمد، از سازمان بنادر و دريانوردي خواستاريم به ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي در هرمزگان توجه ويژه‌اي داشته باشد.
وي ادامه داد: سازمان بنادر با توجه به درآمد مناسب بنادر هرمزگان ، پروژه‌هايي را جهت ارائه خدمات در بخش‌هاي مختلف در اين استان اجرا كند.
استاندار هرمزگان خواستار توجه بسيار به اشتغال نيروهاي بومي و ماندگار در بنادر هرمزگان شد و بيان داشت: در تلاش هستيم تا آئين‌نامه استفاده از كالاي ته‌لنجي در هرمزگان نيز اجرا شود.
وي تصريح كرد: بخش زيادي از فعاليت‌هاي مردم در هرمزگان با توجه به شرايط جغرافيايي اين استان با بنادر و دريانوردي مرتبط است و بيش از 54 درصد صادرات و واردات كالا در كشور از طريق بنادر هرمزگان صورت مي‌گيرد.
همتي خواستار توسعه بنادر با قدمت اين استان همچون بندرلنگه و بندرتياب شد و افزود: نياز است بنادر موجود در شهرستان‌هاي ساحلي هرمزگان به طور متوازن توسعه يابند تا تخليه و بارگيري كالا و فعاليت‌هاي تجاري در اين بنادر توزيع شود.
استاندار هرمزگان تصريح كرد: همچنين با توجه به گسترده بودن فعاليت‌هاي بنادر و دريانوردي در هرمزگان درخواست داريم در صدور مجوزها در اين حوزه اختيارات بيشتري به استان واگذار شود.
استان هرمزگان داراي 32 بندر فعال از جمله بندر شهيد رجايي ، شهيد باهنر ، بندرلنگه، جاسك ، تياب ، كرگان ،كلاهي ، آفتاب ، كيش ، جوادالائمه ، هرمز و ابوموسي مي باشد.
در اين ميان از بندر شهيد رجايي به عنوان بزرگترين بندرتجاري ايران نام برده مي شود كه با ظرفيت تخليه و بارگيري سالانه حدود 100 ميليون تن كالا، به ‌تنهايي بيش از 55 درصد صادرات و واردات و 70 درصد ترانزيت بنادر كشور را برعهده ‌دارد و همچنين بيش از 85 درصد كالاهاي كانتينري كشور در اين بندر جا به جا مي شود.
مجتمع بندري چند منظوره شهيد رجايي با 18 دستگاه گنتري كرين (جرثقيل غول پيكر جهت تخليه و بارگيري كانتينري) و40 پست اسكله، بزرگترين و پيشرفته ترين بندر كانتينري ايران مي باشد و توان پهلوگيري كشتي هاي بزرگ پاناماكس با ظرفيت بيش از 12هزار كانتينر را دارد.
اين بندر از سال 64 فعاليت خود را در غرب بندرعباس آغاز كرد و هرسال بر توسعه آن افزوده شده به طوري كه درسالهاي اخير به منطقه ويژه شهيد رجايي و دروازه طلايي ايران معروف شده و ضمن ارتباط بندري با 80 بندر معروف جهان در برنامه دوره اي تخليه و بارگيري كالاهاي كانتيري دنيا قرار دارد.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسيني ** انتشار:خليل تنيده

* آگاهي از آخرين اخبار استان در كانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com

سرخط اخبار استان‌ها