۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۹
کد خبر: 82673959
T T
۰ نفر
سهم استان اردبيل از ارس كاهش نيافته است

اردبيل - ايرنا - شركت آب منطقه اي اردبيل به دنبال انتشار مطلبي با عنوان 'تصويب طرح انتقال آب ارس به شبستر و تبريز' در رسانه ها و كانال هاي تلگرامي و فضاي مجازي در چند روز اخير ، ضمن تكذيب اين موضوع اعلام كرد: سهم استان اردبيل از ارس كاهش نيافته و دنبال افزايش سهم استان هستيم.

به گزارش روز شنبه ايرنا از روابط عمومي آب منطقه اي اردبيل ، در بخشي از جوابيه اين شركت آمده است: به استحضار مردم استان بويژه مردم شريف و ولايتمدار مغان مي رساند پروژه تامين آب شرب تبريز با عنوان انتقال آب به دشت شبستر و درياچه اروميه از ساليان پيش در حال اجراست و پروژه جديدي نيست.
اين جوابيه افزوده است: با توجه به خشكسالي ها و كاهش رواناب هاي سهم هر استان (آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي و اردبيل) در ارس حدود چهار سال پيش به صورت درصد تعيين و ابلاغ شده است.
بر اساس اين جوابيه ، در مدت چهار سال حدود 35 كيلومتر خط انتقال از پروژه مذكور (انتقال آب به دشت شبستر و درياچه اروميه) اجرا شده و به دليل محدوديت منابع مالي بقيه اين پروژه مثل ساير پروژه هاي كشور قرار است توسط بخش خصوصي اجرا شود و مجوز تامين منابع مالي در شوراي اقتصاد مطرح مي شود كه اصطلاحا مجوز شوراي اقتصاد ناميده مي شود و كار جديدي نيست.
رودخانه ارس از ارتفاعات مين ‏گول به ارتفاع 3152 متر در جنوب ارزروم در تركيه سرچشمه مي‌‌گيرد.
اين روخانه پس از پيوستن به آرپاچاي ، مرز مشترك ايران ، جمهوري ‏ارمنستان و جمهوري ‏آذربايجان را تا محلي به نام بهرام ‏تپه تشكيل مي‌‏دهد و بعد از طي حدود 10 هزار و 72 كيلومتر مسافت به درياي خزر مي‌‏ريزد.
هر يك از استان هاي آذربايجان شرقي ، آذربايجان غربي و اردبيل داراي حق آبه از رودخانه ارس هستند.
خبرنگار: گيتي طالبي ** انتشار دهنده: سيفعلي موسي زاده
6018/6016

سرخط اخبار استان‌ها