همایش بزرگ پیاده روی با خانواده در اردبیل برگزار شد

اردبیل - ایرنا - به مناسبت دهه کرامت، همایش بزرگ پیاده روی با خانواده با شرکت بیش از ۱۰ هزار نفر در اردبیل برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل روز جمعه درحاشیه برگزاری این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تقدیر از استقبال بسیار خوب شهروندان، افزود: در این همایش پیاده روی بیش از ۱۰ هزار نفر از علاقمندان به ورزش و خانواده های اردبیلی در هوای مطبوع منطقه دور دریاچه شورابیل اردبیل پیاده روی کردند.

وی با بیان اینکه امروز یکی از بزرگترین همایش های پیاده روی در اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: استقبال مردم، خانواده ها و علاقمندان به ورزش از همایش پیاده روی دهه کرامت آنقدر زیاد بود که تعرفه قرعه کشی به تعدادی از شرکت کنندگان نرسید.

همایش بزرگ پیاده روی با خانواده در اردبیل برگزار شد

وی بیان کرد: برای جلوگیری از دلخوری و ناراحتی احتمالی عده ای از شرکت کنندگان در این همایش پیاده روی که موفق به دریافت تعرفه قرعه کشی نشده بودند، تصمیم گرفته شد، قرعه کشی انجام نشود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل اضافه کرد: مقرر شد در همایش پیاده روی که روز جمعه ۱۱ خردادماه امسال برگزار خواهد شد، تعداد جوایز به ۲ برابر افزایش یابد و آن موقع قرعه کشی انجام شود.

پهناور با تقدیر از همکاری تمامی دستگاه های اجرایی استان به ویژه سازمان فرهنگی ، ورزشی شهرداری اردبیل و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ادامه داد: توسعه ورزش همگانی در جامعه با هدف ارتقای سلامتی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی از جمله اولویت های متولیان ورزش استان اردبیل است.

همایش بزرگ پیاده روی با خانواده در اردبیل برگزار شد

دریاچه شورابیل یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهر ۶۰۰ هزار نفری اردبیل است و بر اساس نتایج مطالعات زمین شناختی قدمت این دریاچه بیشتر از دریاچه ارومیه است.

آب این دریاچه در گذشته بسیار شور بوده و هرگز یخ نمی‌زد ولی اوایل دهه ۷۰ با افزودن آب شیرین، از شوری آن کاسته شده و با سرد شدن هوا تمام یا بخشی از آن یخ می‌بندد.

این دریاچه دارای امکانات تفریحی ، ورزشی و فرهنگی بسیاری از جمله امکانات قایق‌رانی ، پیست دو و میدانی ، رینگ هفت کیلومتری پیاده روی، پیست دوچرخه‌سواری ، باغ وحش ، تعدادی هتل ، یک شهر بازی و رستورانی در وسط دریاچه است.

مجموعه ورزشی ، فرهنگی و گردشگری شورابیل اردبیل همچنین مجهز به کارتینگ ، زمین تمرین ، میدان های بازی از جمله بسکتبال، والیبال و اسکیت و دیگر امکانات ورزشی بوده و چند طرح ورزشی دیگر نیر در آن در دست اجرا است.

شورابیل از مناطق شکار ممنوع استان اردبیل است.

.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha