۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۵۴
کد خبر: 82672136
T T
۰ نفر
اعزام 1100 مبلغ ديني به مناطق روستايي چهارمحال و بختياري

شهركرد- مديركل تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: در آستانه دهه ماه محرم يكهزار و 100 مبلغ و مبلغه ديني از استان هاي خراسان، قم و اصفهان به مناطق روستايي و عشايري اين استان اعزام شدند.

حجت الاسلام سيدجعفر مرتضوي روز پنجشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: از اين تعداد 250 مبلغه خواهر هستند كه در برپايي مجالس فرهنگي مذهبي و روضه خواني ويژه بانوان مشاركت خواهند كرد.
وي هدف از استقرار مبلغان در مساجد، تكايا و حسينيه هاي مناطق دور افتاده استان را ترويج فرهنگ عاشورايي ، بازگو كردن صحيح واقعه كربلا و پاسخگويي به سوالات شرعي اعلام كرد.
مديركل تبليغات اسلامي چهارمحال وبختياري افزود: از اين تعداد كارشناس ديني و مذهبي تعداد 220 مبلغ و 85 مبلغه بومي به فعاليت هاي فرهنگي مشغول هستند.
حجت الاسلام مرتضوي، زمان فعاليت مبلغان اعزامي را دهه نخست ماه محرم اعلام كرد و گفت: محل اسكان و خانه هاي عالم نيز براي مبلغان اعزامي تدارك ديده شده است.
وي از شناسنامه دار كردن و صدور كد فعاليت براي مبلغ و مبلغه ديني، مذهبي در اين استان خبر داد و اظهار كرد: 800 مبلغ و 300 مبلغه داراي پروانه شناسايي در سامانه جامع اعزام مبلغ (سجام) ثبت نام و كد دائم دريافت كرده اند.
وي افزود: مبلغان بيشتر در مناسبت هاي مختلف از جمله در ماههاي محرم و رمضان، ايام ارتحال حضرت امام (ره) ، ماه صفر، اعياد شعبانيه، ايام فاطميه، دهه فجر، بعثت و ديگر مناسبت هاي ملي و مذهبي در طول سال فعاليت دارند و در امور فرهنگي و تبليغي با سازمان تبليغات اسلامي همكاري مي‌كنند.
وي برگزاري مراسم عزاداري در مساجد، حسينيه ها و هيات هاي مذهبي و توجه به برنامه ‌هاي قرآني را از اهداف اصلي فعاليت ‌هاي تبليغي مبلغان دانست.
مدير كل تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: ارتقاي كيفي برنامه‌هاي عزاداري و تبيين معارف اسلامي همچون اعتقادات، اخلاق اسلامي، احكام و سيره معصومين (ع) و توجه به امر به معروف و نهي از منكر از ديگر فعاليت‌هاي تبليغي مبلغان اعزامي است.
خبرنگار: مرتضي شاهوردي**انتشار:جهانبخش صفري
6199/6021

سرخط اخبار استان‌ها