۲۳ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۴۷
کد خبر: 82665120
T T
۰ نفر
دستگيري و طرد 250  نفر اتباع بيگانه غير مجاز در رفسنجان

كرمان- ايرنا- جانشين فرمانده انتظامي شهرستان رفسنجان گفت: با تلاش ماموران اين نيرو 250 نفر از اتباع بيگانه در محور كرمان به رفسنجان دستگير و طرد شدند.

سرهنگ رضا خليلي نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود:اين افراد كه تبعه افغان و بطور غيرمجازقصد ورود به رفسنجان را داشتند ، دستگير شدند.
وي تصريح كرد: سه دستگاه خودرو كاميونت ايسوزو حامل بيش از 250 اتباع غير مجاز افاغنه قبل از ورود به رفسنجان توقيف شدند و سرنشينان آنها هم دستگير شدند و در اين رابطه 5 متهم به همراه 250 نفر اتباع بيگانه غير مجاز دستگير و ضمن تشكيل پرونده براي آنها، به مراجع قضايي تحويل داده شدند.
خليلي نژاد بيان كرد: يكي از اهداف نيروي انتظامي در خصوص اجراي جدي اين گونه طرحها حمايت از كارگران بومي است و اين طرح به صورت مداوم ادامه خواهد داشت.
وي به باغداران پسته كار و كارفرمايان مشاغل كسب و كار توصيه كرد: به اين باور برسند كه استفاده از كارگران بومي اصلح تر بوده و به هيچ وجه اين اتباع بيگانه كه هيچ گونه هويت شناسايي شده اي ندارند را بكارگيري ننمايند زيرا احتمال وقوع سرقت و ديگر جرائم توسط برخي از آنها وجود دارد.
سرهنگ خليلي اظهار اميدواري كرد كه با همراهي و همدلي و اجماع همه جانبه دستگاهها و مردم به سمت بومي سازي نيروي كار در كشور حركت كرده و از وابستگي به كار اتباع خارجي غير مازاد در بسياري از مشاغل رها شويم.
بيش از 60 هزار تبعه افغاني در رفسنجان زندگي مي كنند و جمعيت ايراني رفسنجان هم بالغ بر 311 هزار نفر است و اين شهرستان در 110 كيلومتري كرمان قرار دارد.
7433/ 5054
خبرنگار:مريم رضايي** انتشار : بهنام احمدي

سرخط اخبار استان‌ها