عضو مجمع تشخیص: دعواهای سیاسی را به پهنه اقتصاد نکشانید

کرمان - ایرنا - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فعالان سیاسی گاهی رقابت های بی ارزش و بی حاصلی را آغاز و نتیجه اقدامات را خنثی می‌کنند و از آنان خواهشمندیم این دعواها را به پهنه اقتصاد نکشانید.

به گزارش ایرنا، محمدرضا باهنر روز پنجشنبه در آیین اختتامیه همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ در ماهان کرمان افزود: ۲۰ سال پیش با سران جناح های سیاسی در کرمان قرار گذاشتیم که باوجود اختلافات، همگرا، هم افزا، همراه و همدل، کرمان را در راستای منافع کشور جلو ببریم و امروز نیز کرمان هرچه دارد از همدلی و همراهی دارد.

وی با بیان اینکه در مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کردیم که دوران نفت فروشی دولت‌ها برای توسعه تمام شده است اظهار کرد: ما چند ناترازی مهم از جمله در انرژی، بودجه عمومی دولت و بانک ها داریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید متوجه شویم که دولت دیگر پولی برای سرمایه گذاری ندارد و نفت فروشی کفاف بیش از زندگی روزمره ما را نمی دهد و استفاده از ظرفیت های خاص اقتصادی کشور در برخی جاها بی نظیر است.

وی ادامه داد: استان کرمان نیز همانطور است زیرا این استان معادن، هوای چهارفصل و از همه مهمتر منابع انسانی قدرتمند، باهوش و خلاق دارد، بیایید از این منافع به نحو احسن استفاده کنیم و یکدیگر را تکذیب نکنیم بلکه در خیرات با یکدیگر رقابت کنیم.

باهنر افزود: اتاق بازرگانی در همایش کرمان آیدکس با همراهی نیروهای حاکمیتی پارلمان بخش خصوصی و مجلس همدل، همراه و همصدا کار را در این حوزه آغاز کرده و در این زمینه برگزاری همایش کرمان آیدکس یک الگو است.

وی تصریح کرد: ما در همین راستا انجمن توسعه کرمان را از ۲۰ سال گذشته راه اندازی کردیم و حتی دیگر استان ها از ما الگو گرفتند و بر این اساس می توان رقابت سیاسی کرد اما در اقتصاد هم دل و هم افزا بود.

آرش علوی عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این آیین گفت: ۶۰۰ بسته سرمایه گذاری در همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ معرفی شد تا این همایش در ادامه فرایند توسعه را در کرمان سرعت بخشد.

همچنین رییس مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی ایران در این آیین بیانیه کرمان آیدکس ۲۰۲۴ را قرائت و میثاق نامه این همایش را امضا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha