۱۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۴۳
کد خبر: 82652500
T T
۰ نفر
ادعای وزیر امور خارجه سومالی: الشباب به ایران اورانیوم می فرستد

تهران - ایرنا - تارنمای آمریكایی فاكس نیوز امروز (شنبه) با اشاره به نامه وزیر امور خارجه سومالی به سفیر آمریكا در مگادیشو، مدعی شد: گروه الشباب پس از اشغال معادن اورانیوم سومالی، قصد دارد اورانیوم به ایران تحویل دهد.

به گزارش ایرنا، فاكس نیوز در ادامه نوشت: در این نامه كه به تاریخ 11 اوت (20 مرداد ماه) توسط یوسف جراد عمر وزیر امور خارجه سومالی خطاب به استفان شوارتز سفیر آمریكا در مگادیشو نوشته شده، به آمریكا هشدار داده شده است كه شبكه تروریستی الشباب به فرقه منطقه ای داعش پیوسته و در حال تصرف بخش های مركزی سومالی می باشد. این مقام سومالیایی در ادامه نامه خود از آمریكا طلب «كمك نظامی فوری» كرد.
در بخشی از این نامه آمده است: «تنها آمریكا قابلیت شناسایی و شكست عوامل الشباب فعال در كشور ما را دارد. با توجه به این كه مشكل سومالی مشكل جهان است، زمان كناره گیری و حضور محدود به پایان رسیده است. هر روزی كه به این منوال می گذرد، دشمنان آمریكا به مواد موردنیاز بیشتری برای تولید سلاح های هسته ای دست می یابند، شكی وجود ندارد كه ثبات جهانی در خطر است.»
رسانه آمریكایی فاكس نیوز تصریح كرد: در همان حال كه آمریكا به طور همزمان با بحران كره شمالی هسته ای، جنگ در افغانستان و فعالیت داعش در خاورمیانه و شمال آفریقا درگیر است، این ماجرا تهدید امنیتی دیگری برای دولت آمریكا به شمار می رود.
به نوشته این تارنمای خبری كه به راستگرایان افراطی آمریكا تعلق دارد، اگرچه وزارت امور خارجه آمریكا در مورد این نامه دیپلماتیك اظهارنظری نكرده است،اما اعتبار آن را نیز زیر سوال نبرده و فاكس نیوز را در این باره به دولت سومالی ارجاع داده است.
فاكس نیوز افزود: «ایران به موجب توافق هسته ای كه در زمان ریاست جمهوری اوباما امضا كرد، متعهد شده است تا در برنامه هسته ای خود عقب نشینی كند.»
**اروپام**9418**1486**مترجم: آیدا شجاع**انتشار: محسن شریفی**
http://www.foxnews.com/politics/2017/08/31/al-qaeda-affiliate-mining-uranium-to-send-to-iran-somali-official-warns-us-ambassador.html

سرخط اخبار جهان