زرداری: درگذشت آیت‌الله رئیسی ضایعه‌ای عظیم برای ایران، پاکستان و جهان اسلام است

اسلام‌آباد - ایرنا - آصف علی زرداری رئیس جمهوری پاکستان با بیان اینکه مردم ما امروز در غم از دست دادن آیت‌الله رئیسی سوگوار هستند، اظهار داشت: این یک ضایعه‌ای است که نه تنها جمهوری اسلامی ایران بلکه پاکستان و جهان اسلام متوجه آن هستند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا از روابط عمومی کاخ ریاست جمهوری پاکستان در اسلام‌آباد، آصف علی زرداری امروز در بیانیه‌ای گفت: از درگذشت دلخراش سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در سانحه سقوط هلیکوپتر بسیار متاسف و متاثر هستیم.

وی مراتب تسلیت خود را به خانواده های داغدار رئیس جمهور ایران، وزیر امور خارجه و سایر جان باختگان این حادثه اعلام کرد.

رئیس جمهور پاکستان با قدردانی از خدمات اختصاصی رئیس جمهور رئیسی به امت اسلامی، بر حمایت مستمر وی برای وحدت امت اسلامی تاکید کرد.

وی تاکید کرد: جهان اسلام رهبر برجسته ای را از دست داده است که همواره حامی آرمان مسلمانان بوده و رنج امت اسلامی را در سطح جهان به ویژه مردم فلسطین و کشمیر عمیقا احساس کرده است.

زرداری گفت: امروز پاکستان در غم از دست دادن یک دوست بزرگ سوگواری می کند. ماه گذشته افتخار میزبانی از ایشان را در پاکستان داشتیم. در جریان گفتگوهایمان، او را بسیار مشتاق تقویت روابط دوجانبه دیدم. آقا رئیسی همیشه برای پاکستان جایگاه ویژه ای داشت.

آصف علی زرداری تصریح کرد: آیت الله رئیسی در هر سمتی از جمله مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران و یا خادم حرم امام رضا (ع) خدمت کرده است.

وی درگذشت رئیسی را ضایعه بزرگی نه تنها برای ایران بلکه برای پاکستان و کل امت اسلامی دانست.

زرداری خاطر نشان کرد: آیت‌الله رئیسی در ایران، پاکستان و جهان اسلام به خاطر تلاش‌های خود در جهت ارتقای روابط با کشورهای منطقه و اسلامی در یادها خواهد ماند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha