۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۵۷
کد خبر: 82649279
T T
۰ نفر
گشایش نخستین دادگاه درمان مدار تحت نظارت بهزیستی در گیلان

رشت - ایرنا - همزمان با هفته دولت، اولین دادگاه درمان مدار (مركز هماهنگی و مدیریت معتادان بی سرپناه سخت در دسترس و متجاهر) روز چهارشنبه با حضور انوشیروان محسنی بند پی رئیس سازمان بهزیستی كشور در رشت افتتاح شد.

مدیركل بهزیستی گیلان در مراسم افتتاح این مركز با بیان این كه اعتیاد به عنوان یك بیماری مزمن همه اعضای خانواده را درگیر می كند، گفت: فرد دچار اعتیاد، خود به خود اعتیادش شدید است و معمولا اقدام به درمان نمی كند و ضروریست تا با اقداماتی تدابیر ویژه ای برای درمان این افراد با حفظ كرامت آنها انجام گیرد.
محمدرضا پارسی اظهار داشت : گیلان در راه اندازی مركز هماهنگی معتادان بی سرپناه و سخت در دسترس و متجاهر یا مركز دادگاه درمان مدار جزء استان های آزمونه (پایلوت) كشور است.
مدیركل بهزیستی استان گیلان با بیان همكاری قوه قضائیه ، نیروی انتظامی و دادگستری در دادگاه درمان مدار، تصریح كرد: این مركز تحت نظارت اداره كل بهزیستی با مدیریت بخش دولتی فعال شده است.
وی با اشاره به حضور دادیار، روانشناس، پزشك، پرستار و تیم نیروی انتظامی در این مركز اظهار كرد: در این مركز معتادان برای انتخاب مسیر درمان ارزیابی ، غربالگری و راهنمایی می شوند.
مسوول دادگاه درمان مدار رشت نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: با غربالگری معتادان در این مركز مسیر آنها برای درمان در یكی از مراكز سرپایی درمان اعتیاد، اقامتی بلندمدت یا كمپ ها، مراكز TC یا اجتماع محور و اقامتی بلند مدت اجباری مشخص می شود.
صفر جهانی بیان داشت: در این مركز واحدهای تخصصی شامل پذیرش، آزمایشگاهی، غربالگری، ارزیابی و واحد مدیریت فعال است.
در مراسم افتتاح این مركز محمد احمدی پور معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان، احمد سیاوش پور رئیس كل دادگستری استان، فرماندار رشت و جمعی از معاونان و كاركنان بهزیستی حضور داشتند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: بابایی
7286/ 6030

سرخط اخبار استان‌ها