۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۳۶
کد خبر: 82623271
T T
۰ نفر
نخستين اكو پارك طبيعي شمالغرب كشوردر مشگين شهر احداث مي شود

اردبيل- ايرنا- مدير پروژه مجموعه گردشگري پل معلق مشگين شهر گفت: نخستين اكو پارك طبيعي شمالغرب كشور به مساحت 10 هزار متر مربع در اين شهرستان احداث مي شود.

جواد قرباني روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: طبيعت شهرستان مشگين شهر از گونه‌هاي گياهي و جانوري متعددي برخوردار است و در مجموعه اكوپارك برخي گونه‌هاي حيواني شهرستان به ويژه پرندگان در قالب يك موزه طبيعي به بازديدكنندگان معرفي خواهد شد.
وي با بيان اينكه اين طرح تا يكسال آينده به بهره برداري مي رسد گفت: طبيعت مشگين شهر امتيازات و پتانسيل‌هاي گردشگري قابل‌توجهي داشته و اين مجموعه مي‌تواند بخشي از آن را معرفي كند.
قرباني از افتتاح سينماي پل معلق نيز خبر داد وگفت؛ اين سينما به مساحت 500 متر مربع و با ظرفيت بالغ بر 310 نفر روز جمعه 20 مرداد ماه، افتتاح و فيلم 'نهنگ عنبر 2 ' به‌عنوان اولين فيلم در اين سينما اكران مي‌شود.
وي افزود با افتتاح اين مجموعه علاوه بر اكران فيلم، مي توان مراسم فرهنگي را در اين محل برگزار كرد
او اضافه كرد: هدف اصلي مجموعه گردشگري پل معلق احداث فضاي مناسب ورزش‌هاي هيجاني در محوطه پل است و بمنظور تحقق اين هدف احداث بانجي جامپينگ با ارتفاع 100 متر مدنظر است كه در ماه‌هاي آتي عمليات عمراني آن آغاز خواهد شد.
وي در خصوص احداث تله كابين در محوطه پل معلق افزود: اظهار كرد : احداث تله كابين با ارتفاع 2هزار و 800 متر و به مساحت 14 كيلومتر از محوطه پل معلق آغاز و تا پناهگاه سبلان تداوم خواهد داشت.
پل معلق مشگين شهر بزرگترين پل معلق خاورميانه است كه 2 سال پيش به بهره برداري رسيد و هم اكنون بعنوان يكي از برندهاي گردشگري استان اردبيل مطرح مي باشد.
مشگين شهر در شمال غرب اردبيل واقع است.
خبرنگار:يعقوب شاددل** انتشار دهنده : سيفعلي موسي زاده
7110/6016

سرخط اخبار استان‌ها