نوبخت: در كنار انجام كارهاي زيربنايي، به محرومان بي توجه نيستيم / كابينه دوازدهم، فراجناحي است

رشت - ايرنا - معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت تدبير و اميد در كنار انجام كارهاي عمراني و زيربنايي، به محرومان و اقشار آسيب پذير جامعه نيز بي تفاوت و بي توجه نيست و نمي توانيم منتظر بمانيم توسعه ايجاد و بعد از آن، به محرومان رسيدگي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمدباقر نوبخت روز شنبه در نشست مشترك ستاد اقتصاد مقاومتي، كارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري و كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد گيلان در رشت ، از پرداخت يكصد هزار ميليارد ريال مطالبات و اعتبارات مربوط به طرح هاي عمراني خبر داد و افزود: از چهارشنبه هفته گذشته ، پرداخت مطالبات و اعتبارات طرح هاي عمراني آغاز شده است.
وي ادامه داد: از اين ميزان پرداختي، حدود 15 هزار ميليارد ريال بصورت نقد و 85 هزار ميليارد ريال بصورت اسناد در حال پرداخت هستيم.
معاون رئيس جمهوري افزود: بخشي از اين مبلغ، پرداخت شده و بخش ديگري از آن، طي روزهاي آينده پرداخت مي شود.
وي با بيان اينكه خود را متعهد به انجام تعهدات وعده داده شده مي دانيم، گفت: در همين راستا براي اجرا و تكميل پروژه هاي زيربنايي گيلان، 18 هزار ميليارد ريال براي استان پرداخت شده كه در مورد برخي طرح ها ، بيش از ميزان مصوب نيز پرداخت كرده ايم.
به گفته نوبخت، به طور مثال براي راه آهن رشت - قزوين، پنج هزار ميليارد ريال بيش از ميزان مصوب پرداخت كرده ايم.
وي با بيان اينكه توسعه بدون زيرساخت ها حاصل نمي شود، به اعلام آمادگي مديران عامل بانك هاي كشور براي طرح هاي اشتغالزايي اشاره و اضافه كرد: در جلسه امروز نيز كه بيشتر مديران اين بانك ها حضور دارند، كار بي سابقه اي انجام شده است.

** كابينه دوازدهم، فراجناحي است
معاون رئيس جمهوري در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه براي توسعه بايستي از همه ظرفيت ها استفاده شود، خاطرنشان كرد: كابينه دوازدهم، فراجناحي خواهد بود.
وي با بيان اينكه بدنبال پاسخگويي به مطالبات مردم هستيم، گفت: وقتي اين مطالبات پاسخ داده مي شود كه از همه ظرفيت ها استفاده كنيم و از همه جريان هاي سياسي اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدال گرا مي خواهم شوراي راهبري توسعه استان را تشكيل دهند.
نوبخت با بيان اينكه بايد ميثاقي با نمايندگان مجلس داشته باشيم، خاطرنشان كرد: به دور از علايق و سلايق سياسي در كنار هم و با هم، همپيمان باشيم.
معاون رئيس جمهوري با اشاره به تشكيل جلسه اي در مهرماه امسال براي جمع بندي موضوعات، مشكلات و كارهاي انجام شده گفت: همت ما بلندتر است اما بايد توجه داشته باشيم كه توسعه گيلان، نياز به منابع دارد.
نوبخت با اشاره به پرداخت 220 ميليارد ريال براي مسكن محرومان گيلان گفت: براي مددجويان بهزيستي نيز 200 ميليارد ريال پرداخت شده است.
وي در خاتمه سخنانش افزود: اجراي طرح رونق توليد و اشتغال در روستاهاي كشور براي اولين بار به صورت آزمونه (پايلوت)، در استان گيلان اجرا مي شود.
نشست مشترك ستاد اقتصاد مقاومتي، كارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري و كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد گيلان امروز (شنبه) با حضور رئيس سازمان برنامه و بودجه، جمعي از مديران سازمان‌ها و بانك‌هاي كشوري و معاونان وزرا و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در رشت برگزار شد.
خبرنگار: مريم سليماني ** انتشاردهنده: كبيري
7296/2007

سرخط اخبار استان‌ها