۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۹:۵۷
کد خبر: 82602012
T T
۰ نفر
240 خانواده 2 معلولي كهگيلويه و بويراحمد صاحب مسكن مي‌شوند

ياسوج - ايرنا- معاون مشاركت‌هاي مردمي، مسكن و اشتغال بهزيستي كهگيلويه و بويراحمد گفت كه 240 خانواده 2 معلولي شناسايي شده و فاقد مسكن در اين استان با اهتمام و تدبير ويژه دولت و سازمان بهزيستي صاحب مسكن خواهند شد.

محمد كريم آريا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت كه 111 مورد از اين تعداد خانواده 2 معلولي شهري و 128 خانوار روستايي هستند.
وي تصريح كرد كه خانواده‌هاي 2 معلولي فاقد مسكن و يا داراي منزل مسكوني غيرمقاوم در سطح شهرها و روستاهاي استان بايد در اسرع وقت به ادارات تابعه بهزيستي در هر يك از شهرستان‌ها نسبت به تشكيل پرونده براي ساخت مسكن اقدام كنند.
كهگيلويه و بويراحمد با جمعيت 713 هزار نفري داراي هشت شهرستان و يكهزار و 676 روستاي داراي سكنه است.
وي افزود: يكي از شرايط لازم براي ارائه تسهيلات به اين خانواده‌ها، فاقد مسكن بودن سرپرستان خانوار است.
آريا مبلغ پرداختي و بلاعوض براي مسكن شهري خانواده‌هاي 2 معلول به بالا را 300 و در روستاها نيز 180 ميليون ريال ذكر كرد.
معاون مسكن و اشتغال اداره كل بهزيستي كهگيلويه و بويراحمد گفت: از مجموع 625 واحد مسكن مهر جامعه هدف بهزيستي استان نيز تاكنون 200 مورد تحويل متقاضيان و مددجويان شده است.
وي همچنين با اشاره به ارائه بسته‌هاي حمايتي و تشويقي به كارفرمايان واحدهاي توليدي در بخش‌هاي مختلف در قالب اجراي طرح جبران عدم كارايي براي به‌كارگيري معلولان گفت: پرداخت 50 درصد حق بيمه و اعطاي تسهيلات ويژه و بلاعوض تا سقف 150 ميليون ريال براي كارفرمايان در صورت تعهد و تضمين پنج سال جذب فرد معلول از مهمترين مزايا و بسته‌هاي حمايتي در راستاي اجراي اين طرح است.
وي يكي از راهكارهاي ايجاد اشتغال براي مددجويان بهزيستي به‌ويژه معلولان را اجراي طرح‌هاي تشويقي دانست و افزود: توانمندسازي مددجويان همواره يكي از رويكردها و راهبردهاي مهم سازمان بهزيستي بوده است.
آريا ادامه داد: ظرف سه سال گذشته افزون بر 130 ميليارد ريال تسهيلات تكليفي اشتغالزايي و مشاغل خانگي به مددجويان تحت پوشش اين نهاد پرداخت شده است.
تاكنون 18 هزار معلول در كهگيلويه و بويراحمد شناسايي شده‌اند كه حدود 6 هزار و 300 نفر از آنها به طور مستقيم از خدمات بهزيستي بهره‌مند هستند.
به گفته مسئولان بهزيستي نرخ معلوليت در كهگيلويه و بويراحمد با سه درصد بالاتر از ميانگين كشوري حدود 2.7 درصد است.
يكهزار و 606 معلول رواني، يكهزار و 445 ناشنوا، يكهزار و 659 معلول نابينا، چهار هزار و 416 معلول ذهني، 6 هزار و 47 معلول جسمي حركتي در كهگيلويه و بويراحمد وجود دارد.
خبرنگار: حميد جهان** انتشار دهنده: سيد ولي موسوي نژاد
3016/6110

سرخط اخبار استان‌ها