۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۱
کد خبر: 82600984
T T
۰ نفر
سالانه 10 تا 15 هزار نفر به جمعیت بیكار گلستان اضافه می شود

گنبدكاووس - ایرنا - مدیركل، تعاون، كار و رفاه اجتماعی گلستان از اضافه شدن سالانه 10 تا 15 هزار نفر به جمعیت بیكاران این استان خبر داد و گفت: براساس منابع رسمی درحال حاضر گلستان حدود 70 هزار بیكار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید مازندرانی روز دوشنبه درجلسه كارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گنبدكاووس، اظهار داشت بر اساس آمار، نرخ بیكاری گلستان درفصل بهار امسال 13،6 درصد بوده است كه درمقایسه بامدت مشابه سال قبل 2 دهم درصد كاهش دارد.
وی با اشاره به سیاست و بسته های حمایتی دولت درحوزه اشتغال درسال 96، افزود: براین اساس و در یكی از بسته های حمایتی، پرداخت 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رونق تولید و اشتغال در كشور پیش بینی شده است كه بر اساس نرخ بیكاری استان ها توزیع می شود.
مازندرانی با بیان اینكه هنوز سهم استان ها از این تسهیلات مشخص نشده است، اضافه كرد: دولت با این تسهیلات و دیگر بسته های حمایتی، برای ایجاد اشتغال به مقدار 971 هزار شغل در سالجاری تلاش می كند كه سهم استان گلستان از این مقدار، 25 هزار شغل است.
وی تصریح كرد: درصورت تحقق سیاست های حمایتی دولت و تلاش دستگاه های اجرایی، نرخ بیكاری استان گلستان حدود یك درصد كاهش می یابد.
مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به ورود سالانه 10 تا 15 هزار نفر به جمعیت متقاضیان شغل و نیز تمایل بانوان به بازار كار، یادآور شد: برای ایجاد اشتغال پایدار باید از همه ظرفیت های استان و شهرستان ها بویژه درحوزه تعاون استفاده شود.
مازندرانی بابیان اینكه 20 درصد تسهیلات پیش بینی شده رونق تولید درسال 96 به بخش تعاون و اشتغال دراین حوزه اختصاص می یابد، گفت: گلستان و گنبدكاووس ظرفیت بالایی در بخش تعاون دارند كه حوزه كشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و تولید فرش دستباف تركمن بخشی از این ظرفیت ها است.
وی، افزایش هماهنگی و همكاری بین دستگاه ها، پرهیز از بخشی نگری، همكاری بانك ها در پرداخت تسهیلات، شناسایی ظرفیت های اشتغال پایدار در حوزه های مختلف و براساس ظرفیت های بومی و محلی (توسعه درون زا) را در ایجاد اشتغال پایدار مهم دانست و افزود: اداره كل تعاون گلستان امسال طرح رفع بیكاری در 14 روستا (هر شهرستان یك روستا) را در برنامه دارد.
به گزارش ایرنا، دراین جلسه مدیركل فنی و حرفه ای گلستان، فرماندار ویژه و مدیران عضو كارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و جمعی از فعالان اقتصادی و تولیدی گنبدكاووس نیز حضور داشتند.
شهرستان 350 هزار نفری گنبدكاووس درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لكزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

سرخط اخبار استان‌ها