۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰:۲۷
کد خبر: 82559344
T T
۰ نفر
حملات كور تروریستی ، خللی در اراده مردم و مواضع نظام نخواهد داشت

ساری - ایرنا - نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی گفت : حملات كور تروریستی هیچ تاثیری در اراده محكم ملت ایران و مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی نخواهد داشت.

عزت الله یوسفیان ملا جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدا قربانی حركات تروریستی بوده و تقدیم بیش از 17 هزار شهید ترور ، حاكی از مظلومیت ملت ایران در مواجهه با این پدیده شوم است.
وی ادامه داد : تروریست ها از مردم عادی گرفته تا دانشمندان هسته ای و مسئولان نظام را با هدف سست كردن پایه های نظام به شهادت رساندند ، غافل از اینكه ملت ایران هیچگاه دست از آرمان های انقلاب اسلامی بر نمی دارند.
نماینده مردم آمل در مجلس با بیان اینكه در تمامی جریان های تروریستی دنیا رد پای آمریكا به عنوان حامی و عربستان به عنوان مجری دیده می شود ، گفت : بی شك عوامل و مسببان اصلی حمله تروریستی تهران آمریكایی ها و عربستانی ها هستند.
یوسفیان ملا اضافه كرد : حملات تروریستی تهران وحدت ملت ایران در مقابله با دنیای كفر را به رخ جهانیان كشید.
وی ادامه داد : دشمنان قسم خورده نظام هیچگاه استقلال ، آزادی و عزت ملت ایران را بر نمی تابند و تلاش دارند كه با دست زدن به این اعمال ، در اراده پولادین ملت ایران خلل وارد كنند.
این نماینده مجلس تاكید كرد : مردم باید هوشیار باشند كه دشمنان قسم خورده نظام كه از اقتدار و عزت انقلاب اسلامی عصبانی هستند ، هیچگاه دست از دشمنی خود بر نمی دارند و هر لحظه تلاش دارند به آن ضربه ای وارد كنند ، بنا بر این باید بیش از هر زمان دیگر وحدت و انسجام را در مقابل دشمنان حفظ كرد.
یوسفیان ملا افزود : مجلس شورای اسلامی به موضوع خاصی تعلق نداشته و مردم و مدیران برای همه امور كشور به آن مراجعه دارند كه به همین دلیل تردد زیادی انجام می شود و تروریست ها هم فكر می كردند می توانند به صحن مجلس ورود كنند كه اگر نمایندگان ترور شوند و نماینده شهرها هستند اتفاقاتی در داخل شهرها صورت می گیرد.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت : خداوند متعال جواب این گروههای تروریستی را كه چنین اقداماتی صورت می دهند ، خواهد داد.
یوسفیان ملا افزود : تشییع باشكوه پیكر شهدای حادثه تروریستی تهران نشان داده است كه این اقدامات كور اثری در اراده والای ملت ایران اسلامی ندارد.
به گزارش ایرنا، در دو حمله تروریستی جداگانه كه صبح چهارشنبه این هفته رخ داد، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت كه در نتیجه آن، 17 نفر شهید و 56 نفر مجروح شدند.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یكی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر كرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیریها به هلاكت رسیدند.
وزارت اطلاعات با افشای هویت و عكس ترویستها اعلام كرد: «تیم عملیاتی داعش كه در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشاركت داشتند 5 نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تكفیری بودند كه پس از جذب توسط گروهك تروریستی داعش، از كشور خارج شده و در جنایات این گروهك تروریستی در موصل و رقه مشاركت داشتند.»
گروهك تروریستی داعش روز چهارشنبه مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را برعهده گرفت.
وزیر اطلاعات نیز ظهر امروز(جمعه) در حاشیه مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی در محل مجلس شورای اسلامی اعلام كرد، عقبه تیم تروریستی توسط وزارت اطلاعات شناسایی و افراد متعددی دستگیر شدند؛ همچنین با شناسایی محلی كه این تروریستها در آن هم پیمان شده بودند، تعدادی از افرادی كه هنوز آنجا حضور داشتند همراه با تجهیزات و مواد منفجره و كمربند انفجاری دستگیر شدند.
به گزارش ایرنا، پیكر پاك شهدای ترور امروز(جمعه) بعد از نماز جمعه تهران با حضور چندصدهزار نفری مردم روزه‌دار از مقابل دانشگاه تهران تا خیابان حافظ تشییع و به بهشت زهرا(س) منتقل شد.
همچنین صبح امروز آیین وداع با شهدای حادثه تروریستی تهران با حضور سران سه قوه حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جمعی از وزیران، مسئولان لشگری و كشوری و خانواده شهدای ترور در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
خبرنگار : مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654

سرخط اخبار استان‌ها