۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۱۵
کد خبر: 82557346
T T
۰ نفر
لاوروف: ائتلاف آمریكایی نیروی ضدتروریستی را در سوریه هدف گرفته است

مسكو - ایرنا - سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با «تجاوزگرانه» خواندن حمله هوایی آمریكا به یگان های نظامیان سوری، گفت: این اقدام خواسته یا ناخودآگاه علیه نیرویی هدف گیری شده كه موثرترین قدرت مبارزه علیه تروریست های ضدسوری است.

به گزارش ایرنا، هواپیماهای ائتلاف آمریكایی روز سه شنبه به مواضع ارتش سوریه در منطقه التنف حمله كردند كه بر اثر آن دست كم دو نظامی كشته و 15 نفر دیگر مجروح شدند.
بنا به اعلام وزارت خارجه روسیه، لاوروف امروز (چهارشنبه) در كنفرانس مطبوعاتی مشترك با آلفونسو داستیس كسدو وزیر امور خارجه اسپانیا، حمله هواپیماهای ائتلاف آمریكایی به كاروان ارتش سوریه را اقدامی «تجاوزگرانه و ناقض تمامیت ارضی» این كشور اعلام كرد و گفت كه این اقدام سبب نگرانی مسكو شده است.
وی همچنین ادامه داد: حمله به ارتش سوریه ناقض حق حاكمیت و تمامیت ارضی این كشور است و از سوی دیگر، بدون جلب موافقت دمشق تعیین منطقه های عاری از مناقشه در سوریه غیرقانونی است.
لاوروف گفت: امیدواریم ائتلاف آمریكایی به تفاهم با روسیه در باره مناطق كاهش تنش پایبند باشد و جزییات این طرح را با تمامی طرف های ذینفع مورد موافقت قرار دهد.
روسیه امروز نیز در واكنش به تكرار تجاوزگری نظامی ضدسوری، برگزاری نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل را برای بررسی حمله هواپیماهای ائتلاف آمریكایی به كاروان ارتش سوریه خواستار شد.
فرانتس كلینتسویچ معاون كمیسیون امور دفاعی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) با اعلام این خبر، افزود: اقدام ائتلاف آمریكایی در واقع حمایت از تروریست ها است كه ارتش سوریه با آن مبارزه بی امان می كند و با هدف قرار دادن نظامیان سوری، نبرد ضدتروریستی را تضعیف می كنند.
نیروهای آمریكایی و ائتلاف وابسته در ماههای اخیر چند بار مواضع ارتش سوریه را هدف حمله قرار داده اند كه این اقدام ها در راستای حمایت واشنگتن در راس اردوگاه غرب از گروه های افراطی و مسلح ضدسوری انجام می گیرد.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

سرخط اخبار جهان