۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۴۵
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85477163
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روز سخت صهیونیست‌ها در غزه زیر حملات سنگین مقاومت فلسطین

تهران- ایرنا- نظامیان اشغالگر صهیونیست امروز (سه شنبه) زیر حملات سنگین گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس و سایر گروه های مقاومت فلسطین، روز بسیار سختی را سپری کردند.

به گزارش ایرنا از رسانه های فلسطینی، گردان های شهید عزالدین القسام طی دو عملیات در شرق اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه، یک تانک مرکاوای اشغالگران را منهدم کردند. رزمندگان القسام همچنین هفت نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را از فاصله صفر هدف قرار دادند.

رزمندگان گردان های القسام همچنین در عملیاتی، یک تانک مراکاوای ۴ اشغالگران را با شلیک راکت «یاسین ۱۰۵» در شرق اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه هدف قرار دادند که در نتیجه سرنشینان آن کشته و زخمی شدند.

گردان های القسام همچنین یک دستگاه بولدوزر اشغالگران را با شلیک یک راکت یاسین ۱۰۵ در اطراف مسجد هارون در شرق شهر رفح هدف قرار دادند و منهدم کردند.

القسام همچنین اعلام کرد رزمندگانش در حال حمله خمپاره ای به خودروهای نظامی اشغالگران در شرق اردوگاه جبالیا هستند.

در همین راستا، نیروهای گردان های شهید عمر القاسم نیز از منفجر کردن یک نفربر زرهی اشغالگران در خط مقدم محله برزیل در شهر رفح خبر دادند.

رزمندگان این گروه مبارز فلسطینی همچنین در خیابان جورج محله جنینه در شرق شهر رفح با یک نیروی پیاده اشغالگران درگیر شدند.

گردان های عمر القاسم شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین همچنین تأکید کرد نیروهایش با استفاده از راکت ۱۰۷ میلیمتری، نظامیان اشغالگر را در اطراف مسجد حسن البنا در محله الزیتون شهر غزه هدف قرار داده اند.

از سوی دیگر، سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی نیز تأکید کرد نظامیان و ماشین آلات اشغالگران را در اطراف مسجد ابن تیمیه در محله برزیل در شرق شهر رفح با شمار زیادی خمپاره سنگین هدف قرار داده است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران وحشیانه این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

کابینه جنگی رژیم اشغالگر در ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تصویب کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و بدین ترتیب این رژیم، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بست.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما اسرائیل ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha