۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۶
کد خبر: 82548100
T T
۰ نفر
فرار 2 قلاده شير در كردستان تكذيب شد

سنندج- ايرنا- مديركل حفاظت محيط زيست كردستان گفت: شايعه فرار 2 قلاده شير در استان و جسجوي هوايي براي يافتن آنها صحت ندارد.

عبدالوحيد رياضي فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در چند روز اخير شايعه اي مبني بر فرار 2 قلاده شير از ماشين حمل آنها و مشاهده توسط شهروندان در فضاي مجازي انتشار يافته كه شايعه كذبي بوده و صحت ندارد.
وي اضافه كرد: با توجه به حضور مستمر محيط بانان و همياران محيط زيست در سطح استان و پايش دائمي و كنترل مناطق توسط محيط بانان، تاكنون هيچ گزارشي از مشاهده شيرها دريافت نشده است.
رياضي فر با اشاره به اينكه جستجوي هوايي براي يافتن شيرهاي فراري نيز شايعه ديگري است اظهار كرد: پرواز بالگرد متعلق به محيط زيست جهت شناسايي آنها نيز شايعه است چرا كه بالگرد متعلق به اين اداره كل چنين پروازي نداشته است.
به گفته وي ممكن است قاچاقچيان مبادرت به حمل و انتقال گونه هاي مختلف حيات وحش به صورت غيرقانوني كرده باشند كه ماموران نيروي انتظامي در صورت مشاهده با آنها برخورد مي كنند.
وي اضافه كرد: تاكنون توسط نيروي انتظامي، مأموران محيط زيست و همياران محيط زيست كه در روستاها حضور دارند خبري از گريختن شير و حضور در مناطق استان دريافت نشده و هرگونه عمليات محيط زيست براي جستجوي آنها نيز صحت ندارد.
رياضي فر گفت: هر گونه جابجايي حيات وحش به هر منظوري از جمله نمايش آنها مستلزم اخذ مجوز از سازمان حفاظت محيط زيست و سازمان دامپزشكي است.
در چند روز قبل شايعاتي مبني بر فرار 2 قلاده شير از خودرو حامل آنها در محدوده شهرستان قروه در فضاي مجازي تلگرام منتشر شده بود كه موجي از نگراني را در بين مردم ايجاد كرده بود.
پرواز بالگرد نيروي انتظامي در اين منطقه نيز به انتشار اين شايعه قوت بخشيده بود و كاربران فضاي مجازي آن را عمليات هوايي براي يافتن شيرهاي فراري عنوان كرده بودند.
3020/1904
**خبرنگار: عبدالله رحماني/**انتشاردهنده: مسعود احمدي

سرخط اخبار استان‌ها